30 mei 2016 - Begin dit jaar ontving de Nissan GT-R zijn meest ingrijpende facelift in de afgelopen 9 jaar en de van nature nog potentere Nismo-uitvoering kan dan natuurlijk niet achterblijven.
In vergelijk met de 'gewone' Nissan GT-R, die echt beduidend strakker is geworden, vallen de vernieuwingen bij de GT-R Nismo minder in één oogopslag op. Toch zullen er kenners zijn die meteen de gewijzigde voorspoiler opmerken en achteraan de aangepaste uitlaatpijpen. Ook vernieuwd zijn de koplampunits met Z-vormige LED-dagrijverlichting (of is het een bliksemschicht?) en is de achtervleugel een paar centimeter lager gepositioneerd dan voorheen.
2 procent sneller Dat een auto als de Nissan GT-R Nismo een supercar in de marges is, hoeft vast niet uitgelegd worden. Sleutelen aan de 3.8 liter V6-twinturbo vond Nissan dan ook niet nodig en het blijft zodoende bij 600 pk. Maar, om de Nismo toch nog weer wat sneller te maken, hebben de zogeheten takumi wel het onderstel beetgepakt. Dat is nog weer ietsje stijver dan voorheen, met als resultaat dat de GT-R Nismo '2 procent sneller is op de slalom'. Alle beetjes helpen nietwaar. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.