9 mei 2016 - Na drie jaar vindt Citroën het welletjes en heeft het haar C4 Picasso een opfrisbeurt gegeven.
In Nederland mag de tweede generatie C4 Picasso dan een redelijke zeldzaamheid zijn, toch zijn er sinds 2013 al 300.000 exemplaren van verkocht. Een knappe prestatie, niet in de laatste plaats omdat de MPV-markt " door de aanhoudende opmars van de crossover " behoorlijk onder druk is komen te staan. Iets dat Citroën natuurlijk ook weet en vandaar deze 'mid-cycle facelift' bij de C4 Picasso heeft doorgevoerd.
Twee keer kijken Dat het om een tussendoortje van een facelift gaat, is meteen te zien aan de vernieuwingen die er zijn doorgevoerd. Enkel de kenner zal deze namelijk meteen ontdekken. Ieder ander zal er twee keer voor moeten kijken of zelfs het pre-facelift model erbij moeten halen voor een direct vergelijk.Wie dat laatste doet, zal alsnog opmerken dat de grille en de koplampclusters onaangeroerd zijn maar de voorbumper compleet opnieuw is ontworpen. Ook nieuw zijn de achterlichten met '3D-effect' en Citroën heeft het tevens over een nieuw 17 inch wieldesign plus het voortaan kunnen verkrijgen van een tweekleurig dak al dan niet in combinatie met afwijkend gekleurde dakbogen.
Interieur Van binnen pakt de vernieuwde C4 Picasso zoal uit met een groter 7 inch scherm van het 3D Citroën Connect Nav-systeem en qua veiligheid is de waaier aan assistentiesystemen breder geworden. Rijstrookwaarschuwing, Active Safety Brake, een vermoeidheidsdetectie en een actieve dodehoekdetectie hadden de C4 Picasso en Grand Picasso namelijk nog niet, net als een systeem waarbij een schopbeweging onder de achterbumper volstaat op de achterklep automatisch te openen. Citroën noemt het Hands-Free Tailgate.
Extra benzinemotor Op motorisch vlak willen de Fransen ons laten kennismaken met een nieuw benzinemotor, de 130 Puretech om precies te zijn, standaard gekoppeld aan een 6-traps automaat. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.