23 maart 2016 - In de bijna 9 jaar dat de GT-R nu in ons midden is, heeft Nissan meerdere verbeteringsrondes doorgevoerd bij haar geweldenaar. 'Maar nog nooit nu zo intensief als nu', aldus de Japanners.
Om de laatste twee jaar van zijn carrière ook glansrijk te doorstaan heeft Nissan dit keer ook het design van de GT-R herzien. Het resultaat is een veel scherper gelijnde koets (waarbij niet toevallig meteen rekening is gehouden met de toekomstig designtaal van Nissan en zowaar een vleugje Infiniti).De aangepaste carrosserie heeft daarnaast als functie meer (koelende) lucht naar de motor te geleiden en een hogere downforce te creëren op hogere snelheden. Oftewel, Nissan wil eigenlijk zeggen dat de GT-R nóg harder door bochten kan. Bovendien klinkt 'ie nog woester, dankzij nieuwe titanium uitlaatdempers met zogeheten Active Sound Enhancement.
Minder hoog Playstation-gehalte Het dashboard is zelfs compleet nieuw ontworpen. Het aantal knoppen is sterk gereduceerd en er zijn meer functies te bedienen via het 8 inch touch screen, alsook de nieuwe Display Command Control Unit tussen de voorstoelen. En het moet gezegd: van binnen is het Playstation-gehalte nu een stuk minder aanwezig, al zijn er nog altijd genoeg metertjes te vinden als je zoekt.
Zoeken in de marges Toch speelt het grootste nieuws zich wederom af onder de motorkap. Nog altijd doet een dubbel geblazen 3.8 liter V6 daar dienst, maar voortaan met 570 pk, een sprongetje van 20 pk " al weet je dat nooit bij de GT-R. Voor nog snellere acceleraties is ook de 6-traps automaat verbeterd en een stijver gemaakt chassis plus aangepaste wielophanging dragen bij aan de verhoogde wegligging en stabiliteit. Kennelijk kon dat nog beter. De vernieuwde Nissan GT-R is leverbaar vanaf komende zomer. Prijzen voor de Nederlandse markt worden in een later stadium bekend gemaakt.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.