1 maart 2016 - In het kielzog van de gefacelifte Giulietta (eigenlijk tegelijk, want beide debuteren in Genève) presenteert Alfa Romeo nu de al net zo minuscuul opgefriste MiTo.
De Alfa MiTo is met geboortejaar 2008 één van de langstlopende B-segmenters op de markt. Om de schijnwerpers op het model te houden passeerden er al meerdere facelifts of nieuwe uitvoeringen de revue. Wij zijn de tel een beetje kwijt, maar menen dat dit facelift nummer drie is.
Zoek de verschillen Alhoewel, facelift? Eigenlijk ziet de MiTo er nog net zo uit als toen hij acht jaar geleden werd voorgesteld. Niettemin durft Alfa zelfs zonder blikken of blozen 'new' boven het persbericht te plaatsen. Ach, het zijn en blijven nu eenmaal Italianen. Wat er werkelijk vernieuwd is, zijn de grille en de belettering achterop. Iets dat de Giulietta ook (enkel) is ondergaan.
Andere uitrustingniveaus Wat niet eerder in de brochure stond zijn de uitrustingniveaus MiTo, Super en Veloce, plus de optionele pakketten Veloce en Lusso. Veder is naar eigen zeggen het kleurenpalet uitgebreid tot 9 tinten, waaronder een nieuwe witte kleur, en kreeg het 5 inch grote Uconnect-infotainmentsysteem een update.
1.3-diesel Op motorisch vlak zou de 95 pk sterke 1.3 Multijet-diesel een debutant zijn. Dat zou kunnen, want te controleren valt dit voor ons niet. De Nederlandse prijslijst toont namelijk enkel benzineversies. Of de diesel, die goed is voor een sprint in 12,5 seconden en een top van 180 km/h, ook naar hier wordt gehaald is niet bekend.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.