zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Ferrari FF leeft voort als GTC4Lusso

 

8 februari 2016 - De in 2011 gepresenteerde en uniek ogende Ferrari FF is niet meer. Zijn opvolger is deze GTC4Lusso waarbij de vier in de naam wederom verwijst naar de vierwielaandrijving en het vierpersoons interieur. Tot zover wat gebleven is, want verder veranderde er aanzienlijk wat.

Het woord facelift durven we eigenlijk niet in de mond te nemen. Kijk een beetje beter naar deze foto's en het gaat veel verder dan zomaar een facelift. Van voor tot achteren is de FF geëvolueerd tot GTC4Lusso. Het front werd vernieuwd, maar met name aan de achterzijde werd het Shooting Brake-principe nog meer aangedikt. Ook de deurpanelen, luchtinlaten en lijn van de achterste zijruiten wijzigde flink.



30 procent meer kilometers
De naam van de GTC4Lusso verwijst naar enkele van zijn illustere voorgangers, waaronder de 330 GTC of diens 2+2 zustermodel, de 330 GT " één van Enzo Ferrari's persoonlijke favorieten " en de 250 GT Berlinetta Lusso. Uniek aan deze Ferrari is dat er bij de ontwikkeling veel rekening gehouden is met dagelijks gebruik. Bij de FF heeft dat zijn vruchten afgeworpen. FF-eigenaren rijden jaarlijks gemiddeld zo'n 30 procent meer kilometers dan bezitters van andere Ferrari's.

Vierwielbesturing
Om die extra kilometers comfortabel mogelijk te maken is het interieur ingericht op vier personen, de bagageruimte redelijk groot en de auto bovendien voorzien van vierwielaandrijving. Ferrari voegt daar nu ook achterwielbesturing aan toe.

Meer vermogen, snellere acceleratie
Onder de motorkap van de GTC4Lusso huist een 12-cilindermotor met een vermogen van 690 pk bij 8.000 tpm. Dat is 30 pk meer dan voorheen. Met een gewicht-vermogenverhouding van 2,6 kg/pk en een compressieverhouding van 13,5:1 vestigt het model nieuwe records in deze klasse. Het maximale koppel van 697 Nm komt vrij bij 5.750 tpm, terwijl 80% van de trekkracht al beschikbaar is vanaf slechts 1.750 tpm. Ferrari wist daardoor de 0-100 km/h-sprint met 0,3 seconden te verkorten tot 3,4 tel. De topsnelheid is ongewijzigd en bedraagt nog altijd 335 km/h.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10