zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Het nieuwe Chrysler

 

6 augustus 2007 - Chrysler is nu definitief afgescheiden van DaimlerChrysler. Daarmee komt er een einde aan deze relatief korte ´samenwerking´. Chrysler gaat verder onder eigen naam en voert daarmee de merken Chrysler, Dodge en Jeep.

De samenwerking tussen de Duitsers en de Amerikanen heeft niet lang geduurd. De in 1998 opgerichte onderneming DaimlerChrysler is inmiddels weer gescheiden en Chrysler is verkocht aan een particuliere investeerder genaamd Cerberus. En die heeft grote plannen met Chrysler. Zo moet de onderneming in 2009 alweer winstgevend worden. Groot voordeel voor Chrysler is dat Cerberus een particuliere investeringsmaatschappij is en geen beursnotering kent. Hierdoor hoeft men zich minder druk te maken om de aandeelhouders en beursanalisten en kan Chrysler zich richten op een gezond herstel.



Pentastar keert terug
Vandaag werd de officiële start gegeven van ´The New Chrysler´. De onderneming bestaat uit de bedrijfsonderdelen Jeep, Dodge, Mopar en natuurlijk Chrysler. Als beeldmerk voor de holding keert de ´pentastar´ na negen jaar weer terug. . De vijfpuntige ster in een pentagram werd in 1962 voor de eerste maal als logo gebruikt. De nieuwe, eigentijdse versie is driedimensionaal uitgevoerd en toont Chryslers trots op het verleden, terwijl de onderneming met hernieuwd vertrouwen vooruitblikt naar de toekomst. Het beeldmerk zal worden gebruikt op gebouwen, aanduidingen en zakelijk drukwerk. Op de Chrysler auto´s dus niet, want de holding en de autofabrikant moeten niet met elkaar verward worden.

Uitgebreide reclamecampagne
In de Verenigde Staten startte op 6 augustus een nationale reclamecampagne waarin wordt verwezen naar de historie van de onderneming en wordt vooruitgekeken naar de toekomst onder het motto: "The New Chrysler: Get Ready for the Next Hundred Years". De campagne omvat reclameuitingen in printmedia, internet en radio om het publiek met de bedrijfsnaam "The New Chrysler" vertrouwd te maken.

Toekomstplannen
Niet alleen organisatorisch en financieel zijn er grote plannen bij Chrysler, maar ook op productgebied. Zo staan we aan de vooravond van de marktintroductie van de nieuwe Jeep Cherokee, de nieuwe Chrysler Voyager en de nieuwe Dodge Caravan. Bovendien staat de Dodge Challenger voor volgend jaar op de planning en zal de Chrysler-groep zich nadrukkelijk met het milieu bezig gaan houden. Voorbeelden daarvan zijn hybride- en ethanol-modellen. Er staat veel te gebeuren bij ´The New Chrysler´.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10