13 januari 2016 - De Fisker Karma is terug, en ditmaal met een moddervette V8 en de naam VLF Destino.
Voor alle duidelijkheid: de Fisker Karma bestaat niet meer. Wat die hybride-aangedreven sportauto enkele jaren geleden nog was, is nog onderdeel van het onlangs opgerichte automerk VFL Automotive. De grondleggers hiervan? Niemand minder dan Bob Lutz, de voormalige topman bij General Motors, en " jawel " Henrik Fisker.
Destino Het hoeft geen betoog dat de Destino in grote lijnen nog altijd sterk op de Karma lijkt. Hier en daar zijn enkele visuele aanpassingen gedaan om de auto weer fris in de schijnwerpers te zetten, en laten we maar niet te veel reppen over het front dat nogal veel wegheeft van de Jaguar CX-75. Hendrik Fisker ligt al genoeg in de clinch met de Britten.Afijn, onderhuids gaat het er compleet anders aan toe dan bij de vroegere Karma. Dat was een plug-in hybride. De VFL Destino daarentegen doet het met een old school en moddervette V8. Het blok is 6.2 liter groot en van origine afkomstig van de Corvette ZR1. Daarom geniet het zomaar eventjes 640 pk. Met dank aan een knoeperd van een supercharger.
Puike cijfers Net als de Karma was, is de Destino een joekel van een coupé, en dat beeld wordt nog eens versterkt door de gigantische 22 inch wielen. Op de weegschaal tikt de auto krap twee ton aan, maar daarmee heeft het immense vermogen geen enkele moeite. In vier tellen kan de Destino naar 100 km/h snellen en de topsnelheid ligt op zo'n 320 km/h. Wat 'ie kost? Zo rond de 220.000 dollar.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.