zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Hyundai's luxemerk Genesis trapt af met G90

 

9 december 2015 - Nog geen maand nadat duidelijk werd dat Hyundai een nieuw luxemerk had opgericht, genaamd Genesis, wordt het eerste model onder die vlag al gepresenteerd. Dit is de Genesis EQ900 of G90, zoals de limousine buiten Zuid-Korea zal heten.

Uit de schetsen was het al op te maken: je kan je niet aan de indruk onttrekken dat Hyundai bij het ontwerpen van de allereerste Genesis met één oog naar de Mercedes S-klasse heeft getekend. Zowel qua design als formaat, want de G90 doet ook op dat vlak niet onder voor de ongekroonde koning van de toplimousines. Zo meet de wielbasis zo maar eventjes 3,16 meter, een afstand dat het grote Duitse limo-trio het nakijken geeft (de optionele verlengde versies daargelaten).



Duitse weelde
In de Genesis G90 is het dan ook riant en comfortabel vertoeven, al was het alleen maar dankzij het zogeheten Smart Posture Caring. Dit systeem past de bestuurdersstoel, het stuurwiel, de buitenspiegels en het head-up display namelijk geheel automatisch aan aan het postuur bestuurder. Daarnaast wordt er in het interieur niet bespaard op hout- en leder, net zo min als op uitrusting. Ook achteraan kan je geheel elektrisch instelbaar meubilair krijgen en je kan een 12,3 inch scherm vinden in het dashboard en nog eens twee 9,2 inch tablets achteraan.Verder verzorgd een audiosysteem van Lexicon de muziek en is er klimaatcontrole met drie temperatuurszones. En zo gaat het nog wel even door. Ook daar waar je het niet ziet. Zo heeft de G90 dubbel glas en drievoudig toegepaste deurrubbers.

Krachtige motoren
Onder de kap gaat het er ook niet voorzichtig aan toe. Voor minder dan 300 pk doet de G90 het niet. Instappen doe je al meteen met 315 pk, afkomstig van een atmosferische 3.8 liter V6. Daarboven zit een geblazen 3.3 T-GDI met 370 pk en als paradepaardje schuift Hyundai's luxemerk de 425 pk sterke 5.0 liter V8 naar voren. Daarmee valt in 5,7 seconden naar de 100 km/h te snellen, ondanks dat 'ie 2.500 kilogram schoon aan de haak weegt.

Medio 2016
Tot slot minder goed nieuws. De internationale markten worden pas in de tweede helft van 2016 bediend en Europa zit daar vooralsnog niet tussen. Op een Nederlandse lancering hoef je al helemaal niet te rekenen.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10