zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Ook Porsche 911 Turbo's in het nieuw

 

1 december 2015 - Met rasse schreden vernieuwt Porsche het 911-programma. Na de Carrera's en de vierwielaangedreven versies daarvan is het nu de beurt aan de Turbo-modellen. En ze zijn meteen al voorzien van prijzen.

Nu ook alle (vernieuwde) 911-modellen over een stel turbo's beschikken zou snel verwarring kunnen ontstaan met de authentieke Turbo-modellen. Echter het komt goed als je de eerste gewoon Carrera blijft noemen en de laatste 911 Turbo. Met een hoofdletter dus.



Schepje erbij
Waar de vernieuwde 911 Carrera een compleet nieuwe zescilinder-boxer kreeg aangemeten, doen de 911 Turbo en 911 Turbo S het nog altijd met hun vertrouwde 3.8 liter bi-turboblok. Die was al goed voor 520 en 560 pk, maar dat is nu 540 en 580 pk geworden. Een vermogenswinst van 20 pk dus, maar genoeg om " in het geval van de Turbo S " binnen 3 seconden naar de honderd te kunnen knallen. De S-loze Turbo doet er exact 3 tellen over. Topsnelheden liggen op respectievelijk 330 en 320 km/h. En voor wat het waard is: het verbruik is met flinke slok benzine gedaald naar een gemiddelde van 1 op 11. In theorie dan.

Verbeteringen
Het bescheiden schepje extra vermogen lijkt een simpele kwestie van de turbodruk opschroeven, maar niets is minder waar. De extra kracht voor de Turbo's komt op het conto van gewijzigde inlaatkanalen in de cilinderkop, nieuwe injectoren en een verhoogde brandstofdruk. De 911 Turbo S is bovendien uitgevoerd met sterkere turbo's.

Dynamic Boost
Ook nieuw is de Dynamic Boost functie. Dat betekent dat de turbodruk ook bij het kort loslaten van het gaspedaal behouden blijft. Dit gebeurt door alleen de brandstofinspuiting te onderbreken; de smoorklep blijft gewoon open. Hierdoor reageert de motor vrijwel zonder vertraging op opnieuw gas geven. Volgens Porsche verbetert dit de scherpte in mat name de Sport- en Sport Plus-modus. Nog meer sportiviteit is ingebouwd in het Porsche Stability Management (PSM). Dat is nu ook voorzien van een Sport-stand.

Aangescherpt design
Optisch zijn de Turbo-modellen zo bijgeschaafd dat ze weer in lijn liggen met de overige 911-modellen, aangevuld met typische Turbo-items, zoals de zijdelingse 'airblades' en immense koelgaten in de achterste wielkasten en de achterbumper. Daarnaast zijn de LED-achterlichten, de motorkap (achteraan) en de eindpijpen herontworpen en rollen de Turbo's op nog bredere 20 inch wielen.

Prijzen
De 911 Turbo en Turbo S zijn vanaf eind januari leverbaar als Coupé en Cabriolet, maar nu al te bestellen voor de prijzen vanaf € 210.200,-. Wil je de 911 Turbo S, dan geraak je minstens € 238.800,- armer en de Cabrio-versies van beide gaan voor respectievelijk € 225.400,- en € 254.100,- van de hand. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10