zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Porsche Cayman GT4 Clubsport is extreem circuitgeil

 

19 november 2015 - Als straatlegale GT4 slaat de Cayman al geen flater op het circuit. Niettemin kan het altijd beter. Met de Porsche Cayman GT4 Clubsport.

Mocht je naast de bloedsnel uitverkochte Cayman GT4 hebben gegrepen, dit je tweede kans. Je kunt dan wel alleen losgaan op het circuit of in je achtertuin als je Klaas Zwart heet (wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt), want de Clubsport is niet toegestaan op de openbare weg. Gekscherend ligt de oorzaak daarvan in de kleine dingen, want zo bijster veel verschilt de Cayman Clubsport niet van de normale GT4. Ook die was immers door Porsche Motorsport ontwikkeld en voorzien van talloze racetechnieken.



Kale bedoening
Het verschil zitten 'm voornamelijk in de gestripte cockpit. Want tapijt, airco, een radio en lederen panelen heb je toch niet nodig op het circuit. Het is alleen maar ballast en dat wil je niet. Daarom weegt de GT4 Clubsport amper 1.300 kilogram. Onder aan de streep is dat een niet bijster indrukwekkende besparing van 40 kilogram, maar vergeet niet dat een rolkooi, een brandblusser en nog wat andere racegoodies best wat kilo's op de weegschaal leggen. De straatversie hoeft die weer niet mee te zeulen.

911 GT3 Cup-ophanging
Pal achter de bestuurder ligt een 385 pk sterke zescilinder-boxer, die Porsche Motorsport speciaal heeft afgestemd voor minimale rondetijden. Schakelen verloopt via een gemodificeerde 6-traps PDK-transmissie met paddles achter het stuur. Daarnaast is er een speciaal voor circuitgebruik ontwikkeld sperdifferentieel achter en maakt de Clubsport gebruik van de voor- en achterwielophanging van de Porsche 911 GT3 Cup.

Slicks
Het remsysteem bestaat uit 380 millimeter grote schijven rondom. Vóór worden remklauwen uit één stuk met zes zuigers toegepast, achter hebben de remklauwen vier zuigers. Het ABS-remsysteem kent twaalf standen en het stabiliteitssysteem ESP is geschikt gemaakt voor het gebruik van slicks. De stuurinrichting is elektromechanisch en de brandstoftank heeft normaliter een inhoud van 90 liter. Optioneel is een FT3-veiligheidstank met een inhoud van 70 of 100 liter leverbaar.

Direct van Porsche Motorsport
De Cayman GT4 Clubsport is met onmiddellijke ingang te bestellen bij Porsche Motorsport in Weissach. Zij leveren de auto ook rechtstreeks aan de klant. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10