zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Hyundai Genesis wordt luxemerk met 6 modellen

 

5 november 2015 - Genesis is per direct niet langer het vlaggenschip van Hyundai, maar een zelfstandig luxemerk. Met aan het hoofd voormalig Bentley-designer Luc Donckerwolke.

Het was al langer een wens van Hyundai om de Genesis-naam te transformeren tot meer dan een modelnaam alleen, en nu is de kogel dan door de kerk: Genesis is voortaan een automerk. Ook de Zuid-Koreanen is het niet ontgaan wat Infiniti voor Nissan doet en Lexus voor Toyota. Oftewel, het " via een zelfstandig automerk " laten zien waartoe je werkelijk in staat bent als je niet gebonden zou zijn aan bepaalde factoren. Zo nam Citroen deze stap al eerder met DS en zit Ford er tegenaan te hikken met Vignale.



Zes G-modellen
Hyundai heeft meteen wilde plannen met het nieuwe Genesis. Binnen afzienbare tijd " tegen het jaar 2020 " moeten de showrooms van het eigen dealernetwerk gevuld zijn met zes modellen. Elk van deze auto's krijgt een alfanumerieke benaming, steevast beginnend met een G. Het cijfer zal naar het segment verwijzen. Dus G70, G80, G90, enzovoort.

Donckerwolke zorgt voor design
'Atletische elegantie en menselijk georiënteerde innovatie', dat zijn de marketingtermen waarmee de medewerkers van Genesis te maken krijgen. De zware taak om dat allemaal in een smakelijk design te gieten valt op de schouders van Luc Donckerwolke, de Belg die Bentley als laatste werkgever had en daarvoor tekende voor Audi, Lamborghini, Skoda en Seat.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10