18 september 2015 - De Discovery Sport is plat gezegd de opvolger van de Freelander. En daarmee een echte Land Rover. De Dynamic-versie die Land Rover nu presenteert lijkt wat ons betreft dan ook last te hebben van schizofrenie. Die wil namelijk zowel een Land Rover zijn alsook een Range Rover door zijn sportieve touch.
Wie voor de Dynamic-versie gaat ziet dat de Discovery Sport zich transformeert van off-roader tot sportieveling. Het Dynamic-pakket levert hem een carrosserie op waaraan de nodige extra opsmuk is aangebracht. Samen met een dak in contrastkleur en 19/20 inch wielen staat hier een voor je gevoel een Evoque-concurrent.
Dynamic Mode Land Rover gaat er nog verder in. Want zo is er een Dynamic Mode die net als de sportmodus bij eender welke andere fabrikant garandeert dat het stuur, gaspedaal, versnellingsbak en ophanging sportiever van karakter zijn. Aan de andere kant is er ook All Terrain Progress Control (ATPC), een soort cruise control die specifiek is ontwikkeld voor terreinrijden. Je stelt een snelheid in en de auto houdt die zelf aan, ook door moddel, ijs, sneeuw of nat gras. Daarnaast past het systeem het gedrag van de auto aan het soort terrein aan waardoor zelfs beginnende bestuurders de controle van een geoefende off-road-bestuurder ervaren. Is dat schizofreen of niet?Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.