14 september 2015 - Gelijktijdig met de conventioneel aangedreven tweede generatie Tiguan rijdt Volkswagen in Frankfurt ook een GTE-versie de bà¼hne op. Een inmiddels bekend concept binnen Volkswagen dat ook bij de Tiguan sportiviteit en zuinigheid op verbluffende wijze met elkaar combineert.
Wie de Golf GTE en Passat GTE kent zal bij de Tiguan GTE niets nieuws ontdekken. Ook in dit model weten een 150 pk sterke 1.4 TSI en een elektromotor samen 218 pk op te wekken. In de Tiguan is dat vermogen voldoende voor een 0-100 km/h sprint in 8,1 seconden. Maar veel belangrijker nog, voor een gemiddeld verbruik van 1,9 l/100 km en CO2-uitstoot van 42 g/km. En dat laatste, dat leidt tot een bijtelling van 15% als de auto nog in 2016 op de markt komt. Voor iedereen die nu al enthousiast is over de nieuwe Tiguan duimen wij alvast voor een spoedige introductie want officieel betreft het hier nog een conceptcar.
1.000 'gratis 'Belangrijkste highlight van de Tiguan GTE ten opzichte van de Golf en Passat zijn de zonnepanelen op het dak. Die moeten het volgens Volkswagen mogelijk maken om op jaarbasis zo'n 1.000 km aan stroom op te wekken. Schoon en kosteloos. Met zijn elektrische bereik van 50 km op een volledig volle accu komt dat neer op zo'n 20 keer 'gratis' een ritje van 50 km maken. Toch mooi meegenomen.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.