zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Zo verkoopt BMW i zichzelf in Japan

 

9 september 2015 - Een auto verkoopt zichzelf al lang niet mee, hoe geweldig deze ook is. Tegenwoordig lijkt het talent van een auto ondergeschikt te zijn aan de manier waarop een merk die presenteert. En daarom rijzen autotempels als paddenstoelen uit de grond. En ze worden steeds groter, luxueuzer, origineler. Zoals de eerste zelfstandige BMW i-showroom in Tokyo.

BMW i is piepjong en kent slechts twee modellen, de i3 en i8. Maar dat weerhoudt het BMW AG, het moederbedrijf, er niet van haar ecologische submerk aan te prijzen alsof het de keizer van alle automerken is die al decennialang de scepter zwaait. Alles voor het imago, nietwaar. En daarin is steeds vaker geen plek meer voor de sympathieke garagehouder die de namen van je kinderen zonder twijfel weet op te rakelen en zich elk klein akkefietje aan je auto kan herinneren. Nee, vandaag de dag is het natuursteen, lederen fauteuils en workstations dat de klok slaat.



Op eigen benen
Eerder al werd MINI vriendelijk naar de uitgang van de BMW-dealer gedirigeerd en nu lijkt het i-sublabel ook op eigen benen te moeten leren staan. In Japan staat nu in elk geval de allereerste showroom die zich uitsluitend bezighoudt met de elektrische modellen van het merk. In een flamboyante, Scandinavisch ogende setting voorzien van meubilair en decoratie die je eerder in een luxe penthouse met uitzicht over een metropool zou verwachten. Van een showroom is eigenlijk niet meer te spreken. Toonzaal is wellicht een beter woord, maar je voelt je er niettemin meteen welkom, zo niet thuis.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10