7 september 2015 - Eigenlijk zou de nieuwe Mégane pas eind deze week worden gepresenteerd. Maar nadat dat feestje afgelopen weekend al werd verstoord, heeft Renault dat moment vervroegd.
Ondanks het eerder dan gepland introduceren van de nieuwe Mégane is Renault nog altijd geen spraakwaterval. Slechts enkele details worden prijsgegeven, om de rest alsnog op de IAA Frankfurt te verklappen. Doen ze slim, die Fransen.
Andere proporties Wat Renault al wel vast kwijt wil? Nou, dat de Mégane qua maatvoering is veranderd. Zo is hij 25 millimeter lager dan zijn voorganger, maar is de wielbasis 28 millimeter toegenomen. Ook de spoorbreedte voor en achter zijn gegroeid en wel met respectievelijk 47 en 39 millimeter. Deze gegevens resulteren veelal in meer binnenruimte, maar of dat ook daadwerkelijk het geval is, houdt Renault nog even voor zichzelf. De lengte- en breedtemaat laten zich immers ook nog raden.
Grove ornamenten Feit is dat de nieuwe Mégane door zijn gewijzigde proporties mannelijker op zijn wielen is komen te staan. Iets dat Renault eerder deed bij de Clio (en wat dat model geen windeieren heeft gelegd). Niet te missen zijn de vele potige ornamenten. Kijk maar eens naar de koplampen, grille, emblemen, dagrijverlichting en achterlichtunits. Laurens van den Acker is daarbij doelbewust uitgeschoten met zijn tekenpotlood. Om het gespierde en markante exterieur extra kracht bij te zetten is er direct bij de marktlancering een GT-uitvoering verkrijgbaar die in samenwerking met Renault Sport tot stand is gekomen. Het model betreft de blauwe op deze eerste foto's, alsook de afbeeldingen die afgelopen weekend al lekten.Meer informatie over de nieuwe Mégane volgt op 15 september, als de eerste persdag van de IAA Frankfurt van start is gegaan. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.