zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Peugeot 308 GTi aan de prijs

 

6 augustus 2015 - De Peugeot 208 GTi is leuk, maar echt serieus word je pas genomen in de hot hatchback-klasse daarboven. En daarvoor heeft Peugeot een nieuwe 308 GTi, waarvan nu de prijzen bekend zijn gemaakt.

Peugeot levert de 208 GTi, eigenlijk net als Volkswagen met de Golf GTI in twee versies. De eerste is 250 pk sterk, de ander 270 pk. Die 20 pk's zie je terug in de prijs. Voor de lichtste wordt minstens € 37.400,- gevraagd, terwijl de '270' tegen een meerprijs van € 3.000,- op de oprit geparkeerd kan worden.Drie mille voor slechts 20 pk extra?! Nou, zo is het niet helemaal. De sterkste 308 GTi komt namelijk standaard met kuipstoelen, 19 inch velgen en een limited-slip differentieel tussen de voorwielen. Bij de basisversie moet je daarvoor de optielijst erbij pakken.



Concurrentievergelijk
Makkelijk krijgt de nieuwe 308 GTi het sowieso niet. Het gevecht onder de hot hatches is hard en kent weinig tot geen genade. Naast maximumvermogen is prijs daarbij vaak de bepalende factor. En dan komt de Peugeot niet als beste uit de bus. Zo levert de Golf GTI weliswaar 'maar' 220 pk, hij is met € 34.990,- ook een goedkoper. De Ford Focus ST, goed voor 250 pk, is er voor precies 34 mille en de Seat Leon Cupra, die standaard 280 pk geniet, heb je voor € 36.600,-. Een pré van de 308 GTi is dat hij " op papier " tot de snelste en zuinigste in zijn klasse behoort. Met de 270-versie zit je ermee in 6,0 seconden op 100 km/h en het opgegeven gemiddelde verbruik bedraagt niet meer dan 6,0 l/100 km

Standaarduitrusting
Ook een streepje voor heeft de 308 GTi met zijn standaard-luxe. Zo monteert Peugeot altijd een navigatiesysteem, keyless entry & start, 18 inch lichtmetaal en Alcantara-bekleding. Voor de sterkste versie komen daar nog rode remklauwen bij, plus de exclusiviteit dat enkel deze uitvoering uitgevoerd kan worden in de bijzondere kleurcombinatie 'Coupe franche'. Hierbij is het voorste deel van de auto uitgevoerd in de metaalkleur Rouge Ultimate, terwijl de achterzijde van de auto is uitgevoerd in de metaalkleur Noir Perla Nera. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10