De bijtelling en andere autobelastingen vanaf 2017
19 juni 2015 - Officieel moet het kabinet er nog mee naar buiten treden, maar volgens RTL Nieuws zijn de plannen voor de bijtelling vanaf 2017 bekend. Wij zetten voor je op een rijtje wat de bijtelling vanaf dat kalenderjaar gaat worden, maar ook wat de andere autobelastingen in gaan houden.
VW golf is nu al op de markt met een volledig elektrische auto onder de 50.000€ met een theoretische range van 190 KM. In 2016 zal de keuze alleen maar groter worden. Kwestie van vraag en aanbod....
KIJK007
|
|
20
-
06
-
2015
|
09
:
40
uur
Een auto die 190 km elektrisch kan rijden daar heb je niet heel veel aan stel je moet van Heerenveen naar Düsseldorf (weeze vliegveld) vanaf daar ga je op vakantie , wat een drama 257 KM is dat, de Chevrolet Bolt heeft een reikwijdte van 320 kilometer dit worden de auto's van de toekomst samen met de Tesla 3
Martijn
|
|
20
-
06
-
2015
|
23
:
48
uur
Chevrloler trekt zich terug uit Europa, de Bolt wordt dus ook niet in Europa geïntroduceerd. En niet iedereen woont in Heerenveen....
KIJK007
|
|
21
-
06
-
2015
|
10
:
27
uur
Chevrolet is van General motors net als Daewoo en Opel,In december 2013 kondigde GM aan te stoppen met de verkoop van het automerk Chevrolet in Europa per eind 2015. GM wil zich op de Europese markt gaan toeleggen op auto's van de Duitse dochter Opel en het Britse zustermerk Vauxhall. Dus Opel Bolt.
Heb je wel gezien hoe jij Chevrolet schrijft ?
Jan
|
|
22
-
06
-
2015
|
02
:
20
uur
Snel een Tesla kopen, mensen, want daar geldt dit jaar nog een bijtelling van 4% over het gehele aanschafbedrag (tussen de 80 en 130 duizend euro) en dat geldt vanaf het aanschafmoment 5 jaar lang. De wegenbelasting is 0 (minimaal tot 2017). Voor ondernemers geldt ook nog een (extra) milieu investeringsaftrek. En de brandstof is pakweg 33% vergeleken met vergelijkbare benzinemodellen. Een Tesla haalt in de praktijk met gemak 350 km en in theorie zelfs 480 km (maar dan moet je alles wat elektrisch is uit hebben staan).
Rens
|
|
22
-
06
-
2015
|
09
:
48
uur
Wat een onzin. Als je kijkt naar het woon-werk verkeer van de meeste mensen, dan kunnen die dat prima met een elektrische auto doen. Er worden altijd uitzonderingen genoemd waarmee wordt ''aangetoond'' dat elektrisch rijden niet werkt.
En dat de fiscale voordelen op een hybride auto wordt afgeschaft, is bijzonder jammer. Ik rijd een Outlander en praktisch alleen maar op accu. Helaas zijn de fiscale voordelen in het verkeerde keelgat geschoten van de benzine en dieselrijders. In de parkeergarage waar ik mijn auto oplaad, staan 20 oplaadpunten. Minstens 15 daarvan zijn altijd bezet. Straks niet meer. Dan zijn ze niet meer bezet dankzij deze maatregelen.
Norbert
|
|
24
-
06
-
2015
|
07
:
27
uur
Jammer, ik rij een hybride prius. woon werk verkeer is daarbij altijd electrisch. Als ik dan verder wil rijden, geen probleem. Met een volledig electrische auto heb je een 2e auto nodig.
Pam de Vries
|
|
24
-
06
-
2015
|
16
:
47
uur
Beste Jan,
Mooi verhaal over de TESLA, ook een prachtige auto, niks mis mee, maar hoe zit het met de leasekosten per maand.
Ik heb begrepen dat deze erg hoog zijn omdat de verwachte restwaarde van de TESLA erg laag zal zijn ivm de levensduur van de accu's.
Enig idee wat een accupakket kost en hoe lang ze mee gaan, want volgens mij ( ik ben een leek) is zo'n auto met versleten accus's niets meer waard, dus zal de leaseprijs hoog zijn.
Jan
|
|
25
-
06
-
2015
|
00
:
51
uur
Beste Pam,
Op Directlease.nl kom ik uit op een leasebedrag van 1435 euro voor een 4-jarig contract. Volgens mij is dat voor deze prijsklasse alleszins een normaal bedrag. Tesla geeft 8 jaar garantie op de batterij, dus mocht hij het in die 8 jaar begeven, gaat er gratis een splinternieuwe in. Tesla garandeert bovendien een restwaarde van 50% na 3 jaar en 43% van de accessoires.