zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Maak kennis met de vernieuwde Mitsubishi Outlander (PHEV)

 

19 juni 2015 - Mitsubishi wil niets liever dat we schrijven over de nieuwe Outlander. Maar dat gaat ons te ver. Feitelijk heeft het Japanse merk in New York de vernieuwde versie gepresenteerd. Tenzij een auto bestaat uit slechts 100 onderdelen, want op zoveel punten is het SUV-model aangepast.

Update 19 juni 2015 - Mitsubishi heeft in Japan nu ook het doek getrokken van de vernieuwde Outlander PHEV. Optisch kent de in Nederland ongekend vaak verkochte plug-in hybride-SUV nauwelijks verschillen met het eerder dit jaar gepresenteerde gewone model en helaas moeten we het vooralsnog stellen zonder technische specificaties, maar deze eerste foto's wilden we je niet onthouden.



Gedurfd front
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Outlander is het eerste model dat de nieuwe 'Dynamic Shield'-designtaal van Mitsubishi heeft meegekregen en dat zie je meteen. Het front is behoorlijk anders dan we gewend zijn sinds 2011. Alhoewel, de Japanners hebben ons eigenlijk een gewenningsperiode gegeven van anderhalf jaar. De snoet van de vernieuwde Outlander is namelijk geinspireerd op de eind 2013 gepresenteerde XR-PHEV Concept. Aan de achterzijde is er ook een en ander veranderd, maar dat is niet zo wereldschokkend als vooraan.

Interieur
Menig leaserijder zal in het interieur het nieuwe stuurwiel en de gewijzigde middenconsole opvallen. Verder spreekt Mitsubishi over verbeterde materialen, bekledingstoffen en ornamenten en een automatische dimmende binnenspiegels als voornaamste aanpassingen. Op technologisch vlak wordt uitgepakt met veiligheidssystemen als Forward Collision Mitigation, Lane Departure Warning en Adaptive Cruise Control voor de duurdere modellen.

Verbeterd rijgedrag
Wat Mitsubishi wel graag alvast wil meegeven zijn de verbeterde rijeigenschappen als gevolg van diverse tweaks aan het onderstel. Zo is het chassis stijver gemaakt en heeft de ophanging een update gekregen, alsook de stuurbekrachtiging. Bovendien is de isolatie aangepakt waardoor de Outlander stiller is dan voorheen. Gebleven is de CVT traploze automaat, maar die 'schakelt' voortaan vloeiender en sneller en verdeelt het ontvangen koppel gunstiger over de vier wielen.

15 bijtelling (per 2016)
Over de aandrijflijnen wordt niet uitgeweid, dus helaas krijgen we nog niet te weten of de PHEV plug-in hybrid nog iestje schoner is geworden. Voor de bijtelling per 2016 maakt dat overigens niet uit; ongeacht het wel of niet dalen van de gemiddelde CO2-uitstoot, valt de Outlander PHEV in de klasse van 15%. Mits de emissiewaarde onder de 50 g/km blijft natuurlijk. Momenteel is dat 49 g/km.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10