zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Honda vertelt meer over HR-V

 

22 april 2015 - Beetje bij beetje geeft Honda meer prijs over de HR-V waarmee het zich gaat mengen in het felbevochten segment van compacte crossovers. Nu zijn de emissiewaarden van de auto aan de beurt en dat levert interessante conclusies op.

Begin dit jaar liet Honda zich al behoorlijk uit over de HR-V, zoals het te verwachten praktisch en technologisch vernuft alsook de beschikbare motoren. Maar in het laatste geval enkel over hun slagvolumes en vermogenafgiftes en niet de gemiddelde CO2-waardes. Tot nu, waardoor met grote zekerheid valt te zeggen dat de Honda HR-V met 20% bijtelling te rijden zal zijn. Een gegeven dat de zakelijke rijder ongetwijfeld zal bekoren.



Diesel zakelijk interessant
De motor die een lagere bijtelling zal genieten is de 1.6 iDTEC-diesel, goed voor 120 pk. Honda geeft daarvoor namelijk een gemiddelde CO2-uitstoot op van 104 g/km en dat is ruimschoots onder de grens van 110 g/km. Blijft het bij deze emissiewaarde en wordt de dieselende HR-V in 2016 op kenteken gezet en geleased, dan geldt een fiscale afdracht van 21% wegens gewijzigde regels. Idem dito wat betreft de dieselversie die op 17 inch velgen rijdt, want die stoot 108 gram CO2 per kilometer uit. Normaliter rolt de HR-V op 16 inch wielen. Het opgegeven verbruik luidt respectievelijk 4,1 en 4,0 l/100 km.

Specificaties benzineversie
Een lagere bijtelling voor de tweede motorvariant, de 1.5 iVTEC-benzine met 130 pk, zit er niet in. Zowel de uitvoering op 16 als 17 inch velgen zitten met respectievelijk 120 en 125 g/km aan CO2 ruim boven de 20%-grens. Op zich zal de HR-V hiervan geen hinder moeten ondervinden, want volgens Honda behoort het model sowieso tot de schoonste in zijn klasse. Oftewel, de concurrentie zit in hetzelfde schuitje. Of de HR-V ook een van de voordeligste compacte crossovers is, dat krijgen we weer wat later te weten.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10