6 juni 2008 - Het gamma van de Volkswagen Passat breidt zich uit met de 1.4 liter TSI-benzinemotor in combinatie met de 7-traps DSG-transmissie. Dynamic Drive Control kan als extra optie worden gekozen. En dat is nieuw voor de Passat.
Naast de Volkswagen Golf beschikt de Passat vanaf heden ook over de 122 pk sterke 1.4 liter TSI-benzinemotorin combinatie met DSG-transmissie. Deze combinatie is nieuw binnen het leveringsgamma van de Passat. Daarnaast zijn adaptieve onderstelafstemming (Dynamic Drive Control) en een aantal nieuwe multimediatoepassingen in de optielijst opgenomen.
Zuiniger met DSG
Een Passat met TSI-motor en DSG-versnellingsbak verbruikt volgens de fabriek 6,4 liter per 100 km (Passat Variant: 6,5l/100km). Dit is een verbetering van zo’n 0,4 liter per 100 km in vergelijking met dezelfde auto met handgeschakelde versnellingsbak. De topsnelheid is vastgesteld op 201 km/h. Bij de Variant-uitvoering is dit 3 km/h minder. Acceleratiecijfers zijn niet bekend.
Dynamic Drive Control
De Passat is vanaf heden tevens te bestellen met de optie Dynamic Drive Control (meerprijs € 1.295,-). Het DDC-systeem combineert de sportiviteit van een coupé en het comfort van een limousine door middel van variabele onderstelafstemming. Naast het regelen van demperkarakteristiek, stemt DDC continu de elektronische stuurbekrachtiging af op de rijomstandigheden. Het DDC-systeem bevat drie keuzeprogramma’s: Normaal, Comfort en Sport. De Passat CC - die deze maand in de showroom staat - kan al worden voorzien van Volkswagen’s innovatieve Dynamic Drive Control (DDC).
Prijzen
Een Passat Sedan met deze nieuw beschikbare motor en dubbele koppeling-transmissie is te verkrijgen vanaf € 30.490,-. De Passat Variant met dezelfde aandrijvingscombinatie gaat € 31.890,- kosten. Dynamic Drive Control staat tegen een meerprijs van € 1.295,- in de prijslijsten.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com