zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Gefacelifte Hyundai i40 (Wagon) officieel

 

10 december 2014 - Met een bijgepunte Peugeot 508 en een gloednieuwe Volkswagen Passat en Ford Mondeo kon Hyundai natuurlijk niet achterblijven. Daarom is nu het doek getrokken van de vernieuwde i40 en i40 Wagon.

Op het eerste oog lijkt Hyundai de scalpel stevig ter hand genomen te hebben. Echter bij een tweede keer (aandachtiger) bestuderen is de facelift toch niet zo rigoureus als aanvankelijk gedacht. Het front van de i40 oogt gewoon veel anders doordat het compleet is ontdaan van allerhande druk aandoende details, zoals de golvende dagrijverlichting en de apart gevormde mistpitten. Ook het wegpoetsen van de grille-ornamenten heeft de i40 een serieuzere uitstraling opgeleverd. Iets dat het nodig zal hebben met kanonnen als de eerder beschreven concurrenten, alsook de Skoda Octavia (Combi) en Seat Leon (ST). Aan de achterzijde is de Hyundai i40 aardig vertrouwd gebleven. Enkel de lichtunits hebben een andere look.



Benzines nog groot geheim
Hyundai is geen spraakwaterval wat betreft technische details. Er wordt melding gemaakt van twee dieselmotoren, beide 1.7 liter groot. De lichtste levert 116 pk en 280 Nm en de sterkste 141 pk en 340 Nm. Die laatste is eventueel te koppelen aan een nieuwe 7-traps automaat met dubbele koppeling. Dat is fijn om te weten, maar wij zijn bovenal benieuwd hoe het voortaan is gesteld met de CO2-waardes van de verschillende motoriseringen. Daarin loopt de i40 namelijk behoorlijk achter. Idem dito op het gebied van benzinemotoren. We hopen op die langverwachte (en gezien de vraagmarkt noodzakelijke) turbo, maar of die T-GDI's daadwerkelijk aan de orde zijn is onbekend. Mogelijk later meer hierover.

Instelbare demping
Exclusief voor de i40 Wagon is er een nieuw type demping op de achteras te vinden, het zogenoemde Rear Electronic Damping Control System. Deze demping kent twee standen, te weten Sport en Comfort/Normal en zijn door de bestuurder naar wens in te schakelen middels een druk op de knop. Overigens wordt niet alleen de ophanging respectievelijk straffer of zachter, ook de directheid van de besturing en de gaspedaalreactie verandert mee.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10