20 november 2014 - Over enkele jaren zal de Insignia als vlaggenschip van Opel zijn positie moeten delen met een grote SUV. Dat heeft de CEO van moederbedrijf General Motors, Mary Barra, uitgesproken.
Vroeger maakte Opel furore met bemeten auto's. Maar de laatste serieus grote Opel stamt al weer uit 2008, toen de Signum het toneel verliet. Sindsdien is de Zafira de ruimste Opel, maar dient de Insignia als vlaggenschip van het Duitse merk. Tot het einde van dit deccenium heeft de Insignia het alleenrecht, daarna moet dat model zijn positie voor de helft afstaan aan een grote SUV.De voorbereidingen voor dat tweede topmodel zijn inmiddels in volle gang en nog voor het jaar 2020 vindt de showroomintroductie plaats, zo maakt de topvrouw bij GM bekend. De SUV zal overigens compleet nieuw ontwikkeld worden, dus verwacht niet een vereuropeeste Chevrolet Traverse of Tahoe die aan de andere kant van de Atlantische Oceaan gretig aftrek vinden als 'grote Amerikaanse Opels'.
Grote investeringen Om de productfaciliteit in Rà¼sselsheim klaar te stomen voor de SUV zal Opel 245 miljoen investeren in de fabriek aldaar. Barra kondigde daarnaast extra investeringen aan van meer dan een half miljard euro in de motoren- en versnellingsbakproductie in Rà¼sselsheim, Kaiserslautern en Tychy (Polen). Opel acht dit geld nodig zodat het haar offensief met zuinige motoren en versnellingsbakken verder kan uitrollen.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.