zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Mercedes C 63 AMG (Estate) goedkoper dan concurrentie

 

7 oktober 2014 - Het moment waar menig liefhebber " met veel saldo op de bank " hunkerend naar uit heeft gekeken: de prijs van de nieuwe Mercedes-Benz C 63 AMG (Estate). Wat blijkt: niet alleen qua kracht, maar ook in prijs troeven ze de concurrentie af.

Respectievelijk liefst 23 en 25 mille zijn de Mercedes-Benz C 63 AMG en C 63 AMG Estate in vanafprijs gekelderd. De oorzaak? Een hypermoderne 4.0 liter V8-biturbo in de motorsteunen. Het nieuwe blok, die ook de tegelijk geprijsde AMG GT aandrijft, is zoveel zuiniger en schoner dan de uitgezwaaide 6.2-V8, dat dit " in Nederland " een zeer gunstig effect heeft op de prijsstelling. En dat terwijl er aan vermogen gewonnen is.



Slikken voor BMW M
Maar wat kosten de beide kemphanen uit Afflerbach nu dan precies?! Nou, de vierdeurs C 63 AMG kost nipt een ton, om precies te zijn € 99.995,-. Natuurlijk is deze psychologische prijsstelling door Mercedes-Benz Nederland heel bewust gekozen, om het te doen lijken dat de C 63 AMG significant goedkoper is dan de BMW M3. Echter met een prijsverschil van € 4.000,- is dat eigenlijk niet het geval. Vink twee opties op de C 63 AMG aan en het gat is gedicht. Maar goed, goedkoper is goedkoper. Daar komt bij dat de C 63 AMG sterker is: 476 pk versus 431 pk. Dat wordt dus alsnog eventjes slikken voor BMW M.



Audi RS4 de sjaak

Voor wie nog meer kracht wenst, is er de C 63 AMG S. Die schopt het tot 510 pk, maar is uiteraard ook duurder. Vanaf € 108.595,- heb je er eentje en als Estate kost de C 63 AMG S minstens € 111.995,-. De S-loze versie start bij € 103.495,-. Prijzen waarvan met name Audi het behoorlijk benauwd moet krijgen. De 450 pk sterke RS 4 Avant wisselt immers pas van eigenaar bij € 124.250,-. Oftewel, een nieuwe generatie " met schonere aandrijflijn " lijkt meer dan welkom.

Edition 1
Zoals reeds bekend gemaakt is er ook een exclusieve, extra rijk uitgeruste Edition 1-uitvoering voor de early adopters. Daarvoor betaal je minstens € 114.455,- in het geval van de Limousine en € 117.955,- bij de Estate. De S-varianten hebben dan weer een vanafprijs van respectievelijk € 120.574,- en € 123.974,-.

Standaarduitrusting
Tot slot nog eventjes de standaarduitrusting van beide AMG's. Die omvat zoal het AMG Ride Control-sportonderstel met elektronisch gecontroleerde schokdemping, een mechanisch sperdifferentieel achter en AMG Dynamic Select rijprogramma's. De C 63 S voegt daar bovenop nog een high-performance composiet remsysteem, een elektronisch sperdifferentieel achter en dynamische motorsteunen. Bestellen kan per direct. De marktintroductie vindt in februari 2015 plaats, terwijl de Estate-modellen in april volgen. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV CoupĂ©
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10