zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Mercedes prijst S 500 Plug-In Hybrid (14%)

 

31 juli 2014 - Wij en ongetwijfeld menig directielid en topmanager dachten al: Waar blijft 'ie toch?!' Maar Mercedes-Benz gaat de S 500 Plug-In Hybrid " een jaar na de introductie " dan eindelijk op de markt brengen. En dit is wat de allereerste toplimousine met 14% bijtelling moet kosten!

Om geïnteresseerden maar niet langer in spanning te houden. Mercedes-Benz vraagt minstens € 114.900,- voor de S 500 Plug-In Hybrid. Weliswaar een leaseauto enkel voor de grootverdieners onder ons, maar dat maakt de maximaal verschuldigde bijtelling van 14% er niet minder indrukwekkend op. Hoe het mogelijk is dat een super-de-luxe, riant bemeten auto als de S 500 Plug-In Hybrid in deze lage bijtellingsklasse valt? Nou, allereerst dankzij een moderne hybrideaandrijving waarbij een efficiënte V6-benzinemotor ingenieus samenwerkt met een geavanceerde elektromotor, maar elke krachtcentrale ook geheel op eigen houtje voor de aandrijving kan zorgen. Het laatste duwtje in de rug komt van de speciaal op hybrideauto's geënte meetcyclus om het fabrieksverbruik vast te stellen. En die weegt de elektrische actieradius van 33 kilometer die de S 500 Plug-In Hybrid kan afleggen der mate zwaar, dat de officiële gemiddeld CO2-uitstoot van het model op schamele 69 g/km is komen te liggen.



Standaard luxe
Na de S 400 Hybrid en de S 300 BlueTec Hybrid is de S 500 Plug-In Hybrid derde hybride-aangedreven S-klasse en de eerste Mercedes-Benz die aan de hand van een stekker via het reguliere stopcontact kan worden bijgeladen. Standaard wordt de auto zodoende geleverd met twee laadkabels: een laadkabel voor reguliere 220V-wandcontactdozen en een kabel voor laden via een wallbox. Verder bestaat de uitrusting zoal uit een verlengde wielbasis voor nog meer beenruimte op de achterbank, LED High Performance koplampen en LED-achterlichten, lederen bekleding, Comand Online inclusief touchpad, automatische airconditioning, het memorypakket voor de bestuurder en voorpassagier, sfeerverlichting in zeven kleuren en Airmatic-luchtvering.

Altijd behaaglijk
Bovendien bevat de S 500 Plug-In Hybrid een heuse primeur en dat is de zogenoemde preconditionering op basis van een vooraf ingestelde temperatuur. Dat betekent dat het interieur van de auto bij aanvang van iedere rit al 'op temperatuur' is wanneer de bestuurder vooraf, bijvoorbeeld via een smartphone, de gewenste temperatuur en het tijdstip van vertrek heeft ingevoerd. Bij voorverwarming wordt zelfs niet alleen het interieur verwarmd, maar ook de stoelen, het stuurwiel en de armsteunen in de deuren en op de middenconsole.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10