28 juli 2014 - De ThreeWheeler van Morgan te old school? Maak kennis met de Slingshot van Polaris. Die belooft dezelfde verslavende rijervaring, maar dan in een modern jasje."¨"¨"¨"¨
Net als de Morgan ThreeWheeler is de Polaris Slingshot een driewieler, waarbij de aandrijfkrachten op slechts één achterwiel en -band worden losgelaten. Maar daarmee houden de vergelijkingen ook wel zo'n beetje mee op. Want waar de ThreeWheeler gebruikmaakt van een nogal onbehouwen V-twin van S&S, doet de Slingshot het met een viercilinder van General Motors. Gewoon een automotor dus, in tegenstelling tot het motorfietsblok bij de Morgan. Het GM-blok is 2.4 liter groot en weet 170 pk op te wekken. Via een riem wordt het achterwiel aangedreven, terwijl een manuele 5-bak daar nog voor zit.
Waterdicht Door de aandrijftechniek, maar ook een bouwkwaliteit die meer van de 21ste eeuw is, weegt de Polaris wel wat meer dan de ThreeWheeler: 770 versus 525 kilogram. Het hogere vermogen compenseert dit, maar wellicht prettiger is dat de Slingershot naar eigen zeggen waterdicht is en luxe ook niet ontbeert. Zo beschikt de Amerikaanse driewieler gewoon over hedendaagse verwennerijen als een multimediasysteem met 4,3 inch display en een muziekinstallatie met zes speakers. Achter de watervaste stoelen zijn enkele opbergvakken aanwezig alsook een handschoenenvakje.
Prijzen Een voorruit is optioneel te bestellen voor wie het niet zo heeft op vlieghappen. Prijzen beginnen bij 20.000 dollar voor de Amerikanen en 24.000 dollar voor de Slingershot SL met 20 in plaats van 18 inch wielen, een achteruitrijcamera en metallic lak. Polaris heeft in Nederland ook een verkooppunt zitten, maar of die de puristische Slingershot ook hier naartoe haalt, is nog niet zeker.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.