Vernieuwde Polo BlueGT (20%) duurder, maar blijft de beste koop
10 juli 2014 - Van alle verkrijgbare Volkswagen Polo-uitvoeringen is de BlueGT misschien wel de beste koop. Een sportief design, een knappe, sterke en toch efficiënte aandrijflijn en een keurige standaarduitrusting. Zakelijke rijders kunnen zelfs rekenen op 20% bijtelling. Dat alles is nog steeds zo, maar na de vernieuwingsronde wel tegen een hogere vraagprijs.
Was de Volkswagen Polo BlueGT er voor de facelift nog vanaf € 21.550,-, nu betaal je er minstens € 23.590,- voor. Dat is een best forse prijsverhoging van ruim tweeduizend euro, ware het niet dat het model voortaan enkel met DSG is te verkrijgen en de 1.4 liter viercilinderturbo (met cilinderuitschakeling) er 10 pk bij heeft gekregen. Eigenlijk blijkt de Polo BlueGT dus een nog aantrekkelijkere aanbieding.
Zakelijk verantwoord bommetje Het totaalvermogen ligt nu op 150 pk, wat nog altijd goed is voor 20% bijtelling. De gemiddelde uitstoot van de opgevoerde TSI bedraagt namelijk 108 g/km. Als fabrieksverbruik wordt 4,7 l/100 km opgegeven, terwijl de sprint van 0 naar 100 km/h toch in een vlotte 7,8 seconden achter de rug kan zijn. De topsnelheid bedraagt 220 km/h.
Compleet De BlueGT kan buigen over dezelfde vernieuwingen als de boter-en-brood Polo's, maar komt daarmee sportiever voor de dag dankzij een sportonderstel, 17 inch lichtmetalen wielen, een dubbele uitlaat, achterspoiler en zij-skirts. Binnen zijn er sportstoelen, een sportstuur en zwarte hemelbekleding. Ook standaard zijn automatische airco, boordcomputer 'Plus' en radio Composition Colour met 12,5 cm kleurenaanraakscherm, 6 luidsprekers, AUX-aansluiting en SD-kaartlezer, vermoeidheidsherkenning en Multi Collision Brake dat doorschieten na een ongeval voorkomt. Opmerkelijk is dat Volkswagen als interessante optie Xenon-verlichting noemt en niet de full LED-koplampen, een knappe primeur in het B-segment.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.