6 mei 2014 - Er heerst wel vaker mediastilte nadat een noodlijdend bedrijf heeft aangekondigd een goedbedoelde investeerder te hebben gevonden. Stilte voor de gezonde storm noemen we dat. Maar in het geval van Wiesmann draait die een compleet verkeerd kant uit. De schrijnende kant van de teloorgang.
Wat waren we zo blij als de medewerkers bij het noodlijdende Wiesmann toen de directie van die kleine sportautobouwer enkele maanden geleden het nieuws naar buiten bracht dat er een meer dan welkome geldschieter was gevonden. Echter nu blijkt dat het beloofde geld uit is gebleven of niet in voldoende mate is toegestroomd " dat is niet duidelijk. Wat wel kraakhelder is, is dat Wiesmann momenteel niet langer over de vereiste middelen beschikt om het hoofd boven water te houden. Volgens Autovisie is de fabriek in Bottrop zonder enige aankondiging op slot gedaan en zijn op 6 medewerkers na alle 125 werknemers bij Wiesmann noodgedwongen thuis.
Zeldzaam Wiesmann heeft al bijna driekwart jaar, sinds het bedrijf vorig jaar augustus uitstel van betaling aanvroeg, geen MF4 of MF5 meer gebouwd. En het ziet er angstig naar uit dat het daarbij blijft, waarmee er een definitief einde komt aan 20 jaar aan eigenaardige Duitse sportauto's met een klassieke uitstraling voorzien van moderne (BMW-)techniek. Het precieze aantal is niet bekend, maar naar verluidt zijn er sinds de oprichting in 1993 zo'n 1.700 Wiesmann's vervaardigd. Een gering aantal, wat zomaar kan uitmonden in toekomstige vraagprijzen die boven de al best pittige originele vraagprijzen van anderhalve ton uitstijgen. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.