zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

R-design heeft ook Volvo V60 Plug-In Hybrid gevonden

 

25 april 2014 - Het heeft er alle schijn van dat Volvo bij het aanvangen van 2014 als goede voornemen het aanmeten van een gezondere levensstijl had. Aan de lopende band zijn de Scandinaviërs sindsdien afgetrainde modellen aan het uitbrengen, met natuurlijk de S60 en V60 Polestar als grootste smaakmakers. De V60 Plug-In Hybrid biedt juist het beste van twee werelden als R-design.

Ocean Race Editions, zeer krachtige, maar ongekend zuinige dieselmodellen en heuse snelheidsduivels in de vorm van de S60 en V60 Polestar, Volvo heeft de sportieve smaak behoorlijk te pakken. En nu is de V60 Plug-In Hybrid er ook nog als R-design. Ook nieuw verkrijgbaar is de Momentum-uitvoering. Die laatste maakt van de stekker-V60 niet alleen een zeer bijtellingsvriendelijke, maar ook een bijzonder luxe lifestyle-station. Zaken als een TFT Crystal-instrumentarium, Bluetooth-audiostreaming, verwarmbare voorstoelen, Electronic Climate Control, Park Assist achter, een regensensor en City Safety zijn namelijk allemaal standaard op de Momentum. Van buiten pakt het toegevoegde uitrustingniveau uit met 17 inch wielen en verchroomde raamlijsten.



R-design
Maar de grootste aandacht gaat eigenlijk toch wel uit naar de V60 Plug-In Hybrid R-design. Echt een uitvoering die het beste van twee werelden biedt, namelijk efficiëntie en sportiviteit. De R-design heeft de Summum als basis, maar oogt veel sportiever met aangedikte bumpers, een diffuser achter, Xenon-verlichting met bochtenfunctie en speciale 18 inch Ixion-velgen. Binnen is het zwart leder dat de klok slaat en als verwennerijen trakteert de R-design op Sensus Connect, een hoogwaardig audiosysteem, een elektrisch verstelbare bestuurderstoel en automatisch dimmende buitenspiegels. Bovendien is er een nieuwe, opvallende lakkleur beschikbaar, Inscription Rebel Blue genaamd.

Prijzen
Technisch verandert er niets. Gecombineerd weten de 2.4 liter diesel- en de elektromotor nog altijd 238 pk op te wekken. In iets meer dan zes seconden zit je daarmee op de honderd en de topsnelheid ligt op een vlotte 230 km/h. Wat ook gebleven is, is de bescheiden bijtelling van 7% (sinds 2014, daarvoor zelfs nul procent) dankzij een fabrieksverbruik van 1,9 l/100 km en geringe uitstoot van 49 g/km. Dan het minder positieve nieuws: de prijzen. Voor de V60 Plug-In Hybrid Momentum dient minstens € 63.995,- te worden betaald. De R-design uitvoering is nog eens duizend euro duurder.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10