zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Nieuwe Subaru Outback trekt de weide wereld in

 

18 april 2014 - Het relatief kleine Subaru is aan de lopende band nieuwe modellen op de wereld aan het zetten. Kort na de Legacy en de Levorg, de stationvariant van die eerste, is dit de nieuwe Outback, die weer een avontuurlijke versie van de Levorg is.

Subaru heeft de New York Auto Show gekozen als het showdecor van de nieuwe Outback, vooral ook omdat het model traditioneel daar een trouwe schare fans kent. De ondersteunende foto's zijn dan ook van de Amerikaanse versie. Het Europese derivaat wordt over enkele maanden naar voren geschoven, met hier en daar iets andere details en een motorpalet dat meer op onze smaak is afgestemd.



Flinke knaap
Anders dan bij de Impreza ging Subaru bij de deze Outback een stuk braver te werk. Het design is zichtbaar nieuw, maar behoudend. Het opgeruigde 4x4-model forceert geen stijlbreuk met z'n voorganger, maar hult zich wel in een lijnenspel dat een tikkeltje eleganter is dan dat van de vorige generatie. Daarvoor speelde het Japanse merk vooral met de proporties. Net als bij de WRX STi is de voorruit verder naar voren geschoven. Zo'n 5 centimeter. Dat levert meer voelbare, maar niet noodzakelijk bruikbare ruimte op in het interieur, en zorgt tevens voor een wat dynamisch profiel. De aerodynamica is er ook door verbeterd, meent Subaru, met gunstige gevolgen voor de verbruikscijfers. Tevens brengt het meer stilte binnenin. De steilere voorruit heeft zelfs een positief effect op de zichtbaarheid rondom. Er is plaats ontstaan voor een extra zijraampje, zodat de bestuurder voor de grote spiegels kan kijken. De afmetingen zijn bovendien ook aangepast, zij het marginaal. In de lengte komt er amper 15 millimeter bij. Dat merk je niet. Maar de 18 millimeter in de breedte zou wel eens net dat beetje meer elleboogruimte kunnen bieden dat het met z'n drieën op de achterbank draaglijk maakt.

Motoren
De Amerikaanse klant heeft de keuze uit een 2.5 liter viercilinder-boxermotor die 175 pk ontwikkelt of een 'platte' 3.6 liter zescilinder met 256 pk. Vierwielaandrijving en een adequate 22 centimeter bodemvrijheid moeten ervoor zorgen dat je behoorlijk avontuurlijk ingesteld kan zijn. Wat betreft de transmissie is er geen keus. Een CVT-automaat is verplicht. Voor de Amerikanen althans. Europa krijgt ongetwijfeld ook een handbediende bak.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10