17 december 2013 - Waar Mercedes een raket van een limousine in huis heeft met de S 63 AMG en Audi met de S8 zijn mannetje staat, daar loopt BMW sinds jaar en dag eigenlijk een beetje achter de feiten aan. Een M7 heeft immers nog nooit het levenslicht gezien en daar moet nodig verandering in komen. Althans, dat is de denkwijze van BMW M-gezagvoerder Albert Biermann.
Biermann, onder meer verantwoordelijk voor geweldenaren als de M3 en M5, laat aan het Britse Autocar optekenen dat hij een onversneden vlaggenschip van de
7-serie wel degelijk ziet zitten. Ben je nu naarstig op zoek naar een sportieve 7-serie, dan ben je aangewezen op BMW-deskundige Alpina. Die firma heeft de B7 in
het assortiment, een van origine 750i die het door motorische tuning aan de achtcilinder
met dubbele turbo tot 507 pk en 700 Nm schopt.
Interessant
Volgens Biermann zou een M7 echter heel anders (lees: nog intenser) worden dan
die B7. Hij zou best eens een poging willen wagen om het sportieve topsegment
aan te vallen: "œHet zou interessant zijn om met een M7 te concurreren in dat
deel van de markt. Daarnaast valt er simpelweg geld te verdienen". Toch laat de
Duitser weten dat er op dit moment geen concrete plannen zijn om de M7
daadwerkelijk te bouwen: "œEr zijn legio andere interessante mogelijkheden die
wij met ons omvangrijke budget kunnen onderzoeken". Het is niet ondenkbaar dat Biermann daarmee
doelt op een M3-variant van de 3-serie GT of de mogelijkheid op vierwielaandrijving op toekomstige M5-
en M6-modellen. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.