McLaren Special Operations demonstreert kunnen met MSO 12C
8 december 2013 - Veeleisende klanten die in het standaard programma van McLaren hun keuze niet kunnen maken komen op de Special Operations (MSO) afdeling van de Britten terecht. En die laten heel graag zien wat ze kunnen. Deze MSO 12C komt van hun hand en geeft een glimp van hun kunnen weer.
Feitelijk hoeft McLaren Special Operations zich al niet meer te bewijzen. Ze hebben hun kunnen "“ of je hem mooi vindt of niet "“ allang gedemonstreerd met de X-1. Maar goed, die ging wel heel erg ver en dus laten ze met deze tot MSO 12C gedoopte MP4-12C Spyder zien het ook een stuk bescheidener te kunnen houden.
Luchtrem van de P1 De MSO 12C onderscheidt zich van de meer gangbare MP4-12C's door aanpassingen aan de motorkap, de voorste luchtdoorstroomopeningen, de introductie van een luchtrem (de achtervleugel die kantelt bij het remmen, net als op de McLaren P1) en de introductie van een nieuwe luchthapper op het dak. Die voedt koellucht rechtstreeks aan het motorcompartiment. Al die extraatjes zijn - uiteraard - uitgevoerd in koolstofvezel.
Lichtgewicht materialen Dat kostbare materiaal wordt eveneens aangewend voor enkele interieurupgrades. De belangrijkste daarvan is een instrumentarium met geïntegreerde schakelindactoren. De obsessie voor ander lichtgewicht materiaal komt eveneens weer bovendrijven. Zo vonden de heren van MSO het nodig om speciale diamantgeslepen lichtgewicht velgen te monteren en onder meer de wielbouten en de vuldopjes van olie- en waterreservoir te vervangen door exemplaren in magnesium. Daarmee spaar je toch weer enkele grammen uit.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.