zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Prijzen voor Maserati Ghibli

 

13 juni 2013 - Met de nieuwe Ghibli treedt Maserati toe tot het D-segment waarin de grote Duitse drie de dienst uitmaken. Nu de Italiaan een prijskaartje omgehangen heeft gekregen krijgen we enigszins inzicht of dat ook zal blijven. Hier komen de prijzen van de Maserati Ghibli.

Eigenlijk bedient Maserati een net even wat ander publiek dan Audi, BMW en Mercedes en ook Jaguar en Lexus, maar er zullen vast mensen zijn die voortaan met een schuin oog naar Italië kijken wanneer ze op het punt staan hun portemonnee te trekken voor een limousine uit het E-segment. Echter wie niet minstens 85 mille op kan hoesten, kan een Maserati beter uit het hoofd zetten. De prijzen van de Ghibli beginnen namelijk pas bij € 80.376,- en dat is nog zonder rijkelijk gevinkt te hebben in de hebberige optielijst. Hoeft niet natuurlijk.



Prijsvergelijk
De vanafprijs geldt voor de dieselvariant, de 3.0 liter V6 met 275 pk. Hoe deze Ghibli zich verhoudt tot de vergelijkbare, automatisch schakelende topsedans van Audi, BWW, Mercedes en Jaguar? Nou, de Maserati is tussen de elf- en zeventienduizend euro duurder ten opzichte van een ongeveer gelijk presterende A6, 5-serie, E-klasse en XF. Zo staat de Audi A6 3.0 TDI (245 pk) voor € 67.280,- in de prijslijst en kost de BMW 530d (258 pk) minimaal € 63.696,-. De Mercedes E 350 CDI (252 pk) en Jaguar XF 3.0 V6 S (275 pk) staan in de boeken voor respectievelijk € 64.850,- en € 69.280,-.

Benzineprijzen
Wie opteert voor een Ghibli die alleen benzine lust kan eenzelfde prijsverschil tegemoet zien. Het voordeligste model, de 330 pk sterke V6 met één turbo, is er vanaf € 87.831,-. Wanneer twee turbo’s de zescilinder op gang moeten helpen bedraagt het tarief € 109.476,-. Maar dan beschik je wel meteen over 410 pk. Voor de Ghibli S met diezelfde V6-biturbo gekoppeld aan Q4-vierwielaandrijving vraagt Maserati € 114.705,-.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   1 reactie

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
waltens johan  |   | 
1-08-2013
 | 
21:30 uur
Ik zou niet graag de reparatie en onderhouds facturen betalen van maseratie,deze zijn namelijk heel duur.geef mij maar een Mercedes E, veel lagere km.kostprijs,een van de grote redenen waarom men de E men als taxi neemt.Bovendien heeft de ghilbi geen basismotor,waardoor hij moeilijk kan concurreren vb. een 2l.turbo,en zeker in deze tijd van downsizing.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10