21 mei 2013 - Soms kan een autofabrikant anders uit de hoek komen dan je had verwacht. De eerste teasers die Volvo uit liet gaan leken te wijzen op een nieuwe XC90, maar niets is minder waar. Om de campagne voor de vernieuwde XC60 in gang te zetten zochten de Zweden in eigen land naar mensen die die taak op zich wilden nemen.
Volvo heeft ons flink voor gek gehouden. Door het plaatsten van verschillende teasers werd de aankondiging van de nieuwe XC90 verwacht, maar het liep anders. Onder het motto ‘Leave the World Behind’ werden Sebastian Ingrosso, Axwell en Steve Angello van de voormalige groep The Swedish House Mafia (SHM) bereid gevonden om hun eerste gezamenlijke hit een nieuw leven in te blazen. Samen met de opkomende ster Lune werd het nummer opnieuw uitgebracht als begeleiding onder een promotiefilm die de campagne voor de vernieuwde Volvo XC60 moet inluiden.
Rust
Die gezamenlijke Scandinavische roots waren niet de enige overeenkomst die er was tussen de artiesten en de fabrikant. Om rust te creëren in hun overvolle leven besloten de leden van SHM uit elkaar te gaan en ieder een eigen carrière op te starten. Met de XC-lijn van Volvo willen de Zweden graag dat de drukte uit alledag achtergelaten wordt en dat je de rust tegemoet kunt rijden. Dat mondde uit in een video met de titel ‘Leave the World Behind’, toevalligerwijs de eerste hit die het Zweedse trio Ingrosso, Axwell en Angello wisten te maken.
Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com