9 april 2013 - Omdat er volgens Infiniti veel belangstelling voor de Q50 is, zijn de eerste prijzen van de nieuwe Japanner bekend gemaakt. Met een Pack 1-afwerking zal de Q50 minimaal € 45.280,- moeten kosten.
De Infiniti Q50 zal in eerste instantie alleen beschikbaar worden met de 2.2 dieselmotor die oorspronkelijk uit de schappen van Mercedes-Benz komt. Met een CO2-uitstoot van 114 g/km is het blok net niet schoon genoeg om in aanmerking te komen voor 20% bijtelling. Om dat leed te verzachten heeft Infiniti speciaal voor de eerste modellen die rond begin september in Nederland arriveren drie nieuwe pakketten samengesteld, de zogeheten Pack 1, 2 en 3.
Hoge standaard
Met de Q50 Pack 1 krijg je al een behoorlijk rijk uitgeruste sedan. Voor de al eerder genoemde prijs van € 45.280,- krijg je onder andere dual-zone climate control met luchtverfrisser, 17 inch lichtmetaal, navigatie met touchscreen, parkeersensoren voor en achter met achteruitrijcamera en Direct Adaptive Steering met Active Lane Control. Ook een multifunctioneel leren stuurwiel, keyless entry en cruisecontrol zijn aan boord. Een handgeschakelde zes-bak is standaard op de Q50, terwijl voor een zeventraps automaat € 2.300,- extra dient neergeteld te worden.
Pack 2 en 3
Het tweede pakket van Infiniti beschikt ten opzichte van Pack 1 over LED-dagrijverlichting, automatisch dimmende binnenspiegel en leren en verwarmde voorstoelen. De meerprijs voor dit pakket bedraagt € 2.700,- waardoor de Q50 2.2d met handgeschakelde zesbak en Pack 2 er vanaf € 47.980,- is. In combinatie met een automatische versnellingsbak bedraagt de prijs € 50.220,-.
Tot slot Pack 3. Daarmee krijgt bovenop alle eerder genoemde opties onder andere elektrisch verstelbare stoelen en een elektrisch bedienbaar glazen dak. De prijzen beginnen bij € 50.580,-. In het geval van de automaat is dat € 52.280,-.
Wel of geen 20%?
De orderboeken voor de Infiniti zijn per direct geopend. Wel laat Infiniti weten dat de prijzen gebaseerd zijn op de voorlopige cijfers van de CO2-uitstoot. Dit zou erop kunnen duiden dat de Japanners nog proberen de gemiddelde uitstoot op 111 g/km te krijgen, de vereiste grens om in aanmerking te komen voor 20% bijtelling. Naast de viercilinder-diesel zal er ook nog een 3.5 Hybrid verkrijgbaar worden. Die komt later.