6 maart 2013 - Grootste attractie op de stand van Chevrolet in Genève is natuurlijk de Corvette Stingray Convertible, vergezeld door zijn gesloten broer die in Zwitserland zijn Europese première beleeft. Maar Chevy heeft nog meer nieuws: de in het nieuw gestoken Captiva.
Diverse wijzigingen aan de voor- en achterzijde moeten de gefacelifte Captiva weer wat meer op de kaart zetten. De in Zuid-Korea gebouwde Amerikaanse SUV, die de Opel Antara als neef heeft, kreeg een gemoderniseerd front, vernieuwde grille en herontworpen mistlampen. Al moet je er wel goed voor kijken want de voorzijde lijkt nagenoeg identiek aan het huidige model. Ook de achterlichtunits werden onder het licht gehouden, opnieuw ingedeeld en voorzien van LED-techniek. Verdere aanpassingen aan de achterzijde zijn de trapeziumvormige uitlaatpijpen in een mat-chromen finish en een licht gewijzigde achterbumper. Met nieuwe 18 inch lichtmetalen wielen maakt Chevrolet de facelift aan de buitenzijde rond.
Meer comfort
Binnenin voltrok zich ook het een en ander met als doel het comfort voor de inzittenden en de luxueuze uitstraling van het interieur te verhogen. Toevoeging op de standaarduitrusting is Keyless Entry & Start voor de luxere uitvoeringen, en daarnaast zijn er nieuwe bekledingstoffen alsook -combinaties verkrijgbaar. Bij de topmodellen zijn de stoelen omzoomd met leder en is het instrumentenpaneel bedekt met een speciaal soort bekleding. Gescheiden klimaatregeling, sfeerverlichting in de voetencompartimenten en verwarmbare achterstoelen zorgen in bepaalde versies voor nog meer comfort.
Motoren
Het enige dat Chevrolet meldt over de techniek is dat de vernieuwde Captiva verkrijgbaar zal zijn met motoren met een slagvolume variërend van 2.2 tot 3.0 liter. En daaruit maken we op dat het verkrijgbare motorengamma onveranderd blijft, met als benzinemodellen de 2.4 liter 4-cilinder met 167 pk en de 3.3-V6 met 258 pk. Enige diesel is de 2.2-viercilinder met 184 pk. Of er desondanks wel updates zijn uitgevoerd om de krachtbronnen zuiniger en schoner te maken, is niet bekend.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com