zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Nissan GT-R nog verder uitgeknepen

 

2 november 2012 - We dachten dat het prestatieplafond van de GT-R inmiddels wel was bereikt. Niet dus. De Nissan-ingenieurs hebben toch nog ruimte voor verbetering gevonden en zo is de Japanse volbloed weer wat beter en sneller dan hij al was.

Na talloze modificaties door de jaren heen is het vanzelfsprekend dat de sprongen die Nissan nog maakt met de huidige generatie GT-R niet enorm groot meer zijn. Het vermogen van 550 pk en 632 Nm blijft onveranderd en zo ook de knaltijd van 0 naar 100 km/h in ruwweg drie seconden. Toch krijgen de menselijke zintuigen het nog zwaarder te verduren achter het stuur van de nieuwste GT-R. Want wat de technici hebben gedaan is de gaspedaalreactie verbeterd door onder meer nieuwe injectoren en kleine veranderingen aan de turbo’s. Met name in het middengebied en de hoogste toerenregionen reageert de GT-R van modeljaar 2013 nog alerter op commando’s. In lijn met deze aanpassingen zijn ook de dempers op scherp gezet en is het chassis stijver gemaakt voor nóg hogere bochtsnelheden, of zeg maar gerust G-krachten als je het over GT-R hebt.



Lente 2013
Nissan beweert dat de verbeteringen significant hebben bijgedragen aan de prestaties van hun supersporter. Zelf ervaren? Dat kan vanaf volgend voorjaar. Dan arriveert de GT-R van 2013 namelijk bij de dealers. Er zijn opnieuw twee uitvoeringen verkrijgbaar zijn, de speciale Track Edition daargelaten. De Premium Edition vormt het instapmodel en is vanaf 2013 optioneel te verkrijgen met two-tone interieur. Rood is daarbij de accentkleur. De GT-R Black Edition is ook weer van de partij en voortaan uitgerust met een nieuw stuurwiel. Recaro-stoelen met een behuizing van carbon zijn af fabriek tegen meerprijs verkrijgbaar. Prijzen volgen nog.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10