21 juni 2012 - Nu de gewone i30 hatchback rondrijdt op de Nederlandse wegen is het tijd om de Wagon in de showroom te zetten. Met een vanafprijs van minder van 20 mille heeft het segment er een geduchte concurrent bij.
Het motoraanbod van de i30 wagon is exact gelijk aan dat van de hatchback. Dit betekent een aanbod van twee motoren, beiden 1.6 liter metend. Het 1.6 GDI benzine-exemplaar produceert in de i30 wagon 135 pk terwijl de CRDI diesel het met 128 pk moet stellen. Dit bekent respectievelijk een A- en B-label en 20 procent bijtelling voor beide varianten (ook na 1 juli). De CO2-uitstoot voor de benzine komt op 130 g/km en diesel stoot elke kilometer 110 gram uit.
i-prijzen
De i30 wagon wordt geleverd in vier verschillende uitrustingen. De i-Drive staat met de GDI vanaf € 19.495,- voor de deur, met de CRDI kost hij € 22.495,-. Kies je voor de i-Motion, dan staat er € 21.495,- onder de streep voor de benzine en € 24.495,- voor de diesel. De i-Vision staat voor € 23.995,- en € 26.995,- te koop voor respectievelijk de benzine en diesel. De meest rijk uitgeruste variant is de i-Catcher. Hiervoor moet € 27.495,- worden neergeteld voor een benzine-exemplaar en € 30.495,- voor een diesel. De i30 wagon wordt standaard uitgerust met een handgeschakelde zesbak. Een zestraps automaat is ook beschikbaar.
De nieuwe Hyundai i30 wagon is vanaf 1 augustus leverbaar in Nederland.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com