26 maart 2012 - De nieuwe V40 is koud in de prijslijsten verschenen of deze kunnen alweer worden herschreven. Volvo schaafde de motoren van het model bij en realiseerde lagere emissies dan de exemplaren die in Gen? te bewonderen waren.
Toen de Volvo V40 onlangs werd gepresenteerd op de Autosalon van Genève viel slechts één van de negen beschikbare motoren onder de grens voor 20% bijtelling. Volvo heeft het verbruik en inherent daaraan de CO2-uitstoot intussentijd terug weten te brengen waardoor er nu vier motoren opschuiven van 25 naar 20 procent bijtelling.
Zo daalde de emissiewaarde van de T3 en de T4 naar respectievelijk 125 en 129 g/km. De D2 – die al in de 20% bijtellingklasse viel – krijgt gezelschap van de D3 en D4 die beiden 114 g/km uitstoten. De kleinste diesel blijft wel de enige die wegenbelastingvrij is (tot 1 januari 2014).
Zakelijk interessant
Deze nieuwe gegevens betekenen dat alle handgeschakelde V40-exemplaren ook na 1 juli voor 20% bijtelling in aanmerking komen en dat maakt ze zakelijk natuurlijk zeer interessant. Zowel de T3 als de D2 staan vanaf € 25.995,- in de Nederlandse prijslijst en worden in juli bij de dealers verwacht.
Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com