9 oktober 2007 - Renault presenteert de Grand Modus. In navolging op de Grand Scénic en Grand Espace is er hiermee ook van Renault´s kleinste ruimtewonder een Grand-versie. De Grand Modus onderscheidt zich door meer interieur- en kofferruimte en uiteraard een afwijkende styling van de zijkant en achterzijde.
Met de Modus, Scénic en Espace heeft Renault drie verschillende MPV´s in drie verschillende segmenten. Door de presentatie van Grand-versies van de Scénic en Espace wist Renault nog meer interieurruimte aan te bieden en daarmee haar marktpositie in het MPV-segment nog verder te versterken. Van de Modus ontbrak het nog aan een dergelijke versie, maar vanaf begin 2008 is de Grand Modus leverbaar.
Verlengde wielbasis
Het model wordt gekenmerkt door een verlengde wielbasis van 93 mm en de gehele lengte is met 16 cm gegroeid. Daarmee komt de lengte op 4.03 m tegen 3.87 m voor de ´gewone´ Modus. Dat heeft voordelen voor zowel de achterpassagiers als de kofferruimte. Die laatste nam met 136 liter toe tot 410 liter. De achterbank biedt plaats aan drie personen en is in ongelijke delen neerklapbaar. Hierdoor ontstaat nog meer ruimte. Om allerlei kleine spullen op te kunnen bergen is de kleine MPV voorzien van luiken in de vloer, laden onder de stoelen, vliegtuigvakken en meer opbergmogelijkheden.
Facelift voor de Modus
De Grand Modus betekent bovendien het debuut van een vernieuwd design voor de ‘gewone’ Modus. Om dat model qua design gelijk te laten lopen met de Grand Modus werd een facelift doorgevoerd. Vooral het front werd ingrijpend gewijzigd. De nieuwe voorbumper, nieuwe grille en gewijzigde koplampunits springen direct in het oog. Aan de achterzijde zien we nieuwe lichtunits die middels een chromen strip met elkaar worden verbonden. Ook in het interieur werden tal van wijzigingen doorgevoerd. Van zowel de Modus als de Grand Modus ontbreken op dit moment details over uitrustingsniveaus en motorengamma. Vanaf begin 2008 staan de vernieuwde Modus en de Grand Modus bij de dealers.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com