zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

En nog maar een keer: de nieuwe Honda CR-V

 

17 november 2011 - De nieuwe Honda CR-V is officieel. Maar na een bijna identieke conceptcar, meerdere teasers en 'naakte? spionagefoto?s is de verrassing er wel van af.

Honda presenteert de vierde generatie CR-V op de Los Angeles Auto Show. De auto zal in Europa in het voorjaar van 2012 z’n weg naar de dealers zal vinden. Hoewel geëvolueerd is het karakteristieke design van de Japanse SUV gebleven. Met ogenschijnlijk die ietwat kromme ‘rug’, de hoog geplaatste achterlichtunits en een zijraampartij in de vorm van een strak gelijnde coupé. Ook de opvallende D-stijl is weer van de partij.





Interieur
Heel herkenbaar CR-V dus dat nieuwe exterieur en dat geldt tevens voor het interieur. Honda belooft hierin moderne materialen, minder storende geluiden van buitenaf en, mede door een rijkere standaarduitrusting, een hoger comfort in het algemeen. Nieuw en aanwezig op alle modellen is de Easy Fold-achterbank met een neerklapverhouding van 60/40 en enkele elektronische snufjes als Bluetooth-connectiviteit voor handsfree bellen plus een kleuren informatiedisplay en een achteruitrijcamera. Ook voor het eerst mogelijk in de nieuwe CR-V is internetradio dat compatibel is met Apple’s iPhone. Tot de overige standaarduitrusting behoren zoal arconditioning, cruise control en een audiosysteem met 160 Watt en vier speakers. De duurdere modellen voegen hiertoe bijvoorbeeld nog een panoramisch glazen dak, 17 inch lichtmetaal, gescheiden airco, een featurerijke audio-installatie met zeven luidsprekers en 328 Watt of zelfs een compleet geïntegreerd entertainmentsysteem met DVD-afspeelmogelijkheid.



Motor
Op technisch gebied biedt de Honda CR-V een nieuw ontwikkeld AWD-systeem (Real Time All-Wheel-Drive), maar de Amerikanen kunnen ook opteren voor een tweewielaangedreven versie. Vooralsnog wordt er slechts één motorvariant beschikbaar gesteld. Dat is een 2.4 liter viercilinder met een vermogen van 185 pk en een koppel van 220 Nm. Een vijftraps automaat met Eco Assist, een functie dat met groene figuurtjes zuinig rijden stimuleert, is standaard op dit model en met de zogeheten ECO Mode kan het rijkarakter van de SUV aangepast worden. Hoe het leveringsgamma er voor de Europese markt uitziet is nog niet bekend gemaakt, maar ga er gerust van uit dat er ook een diesel verkrijgbaar zal worden.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10