26 oktober 2011 - Dit groene, langgerekte monster is de droom van Tom Gerards. Zijn bedrijf CCG Automotive heeft twee jaar over de ontwikkeling en bouw van de initieel 550 pk sterke sportauto gedaan en is nu klaar voor actie.
De CustomGT is opgebouwd uit een carrosserie van koolstofvezel en glasvezel dat gemonteerd is op een licht buizenframe. In totaliteit weegt de eerste CCG tussen de 960 en 1.040 kg en dat is inclusief de motor, normaliter een 7.0 liter V8 van Corvette, de ophanging van KW, remmerij van MOV’IT en de handgeschakelde transmissie. Optioneel is een sequentiële zesbak met ook weer naar wens aan te passen overbrengingverhoudingen.
7.0 of 6.0 liter
Standaard levert de achtcilinder 550 pk en 605 Nm. Indien gewenst kan CCG het blok ook 740 pk op laten hoesten door de toevoeging van een turbocharger. In deze gedaante duurt de spurt naar 100 km/h slechts 3,3 seconden en reikt de snelheidsmeter ver over de 300 km/h. Is zeven liter aan slagvolume iets teveel van het goede? Een litertje minder kan ook. De 6.0 liter V8 genereert 450 pk en 560 Nm, kan alsnog in circa 3,5 seconden naar de 100 km/h knallen en heeft een top van 285 km/h. Van 0 naar 200 km/h is binnen tien tellen gepiept. Benzine tanken is overigens geen noodzaak, eventueel kan CCG een LPG-installatie inbouwen. Wordt de auto iets zwaarder van, maar drukt de brandstofkosten weer.
Geïnteresseerd in de CCG CustomGT? De prijzen beginnen bij € 113.500,- zonder belastingen.