zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Chevrolet HHR

 

2 oktober 2007 - Chevrolet haalt de HHR naar Europa. Na het succes in Amerika, waar er al ruim 200.000 zijn verkocht, gaat Chevy het nu op ons continent proberen.

Met zijn retrolook, die sterk aan een hotrod doet denken, vormt de HHR een vreemde eend in de bijt in het segment der compacte modellen. Alhoewel, Chrysler heeft natuurlijk al jaren de PT Cruiser in haar gamma. Qua ´retro-concept´ min of meer vergelijkbaar met deze nieuweling. Het opvallende design van de HHR is geïnspireerd op dat van de klassieke Chevrolet Suburban. Vooral details als de hoge daklijn van de vierdeurs auto (HHR staat voor Heritage High Roof), het grote achterportier en de opbollende spatborden doen denken aan de 1949 Chevy Suburban. Kijken we verder dan zien we grote, in de spatborden geïntegreerde ronde koplampen in een rechthoekige behuizing en een semi-ronde grille aan de voorzijde.



Functioneel
Ondanks of liever gezegd, dankzij het concept is de HHR ook functioneel te noemen. Door de hoge daklijn is er meer dan genoeg zitruimte achterin. De bagagecapaciteit bedraagt 638 liter en is verder te vergroten tot 1.634 liter wanneer de achterbank wordt neergeklapt. Ook de voorste passagierstoel kan worden neergeklapt om ruimte te maken voor lange objecten, tot een lengte van 2,44 meter. Met het oog op gebruiksgemak kan de achterklep elektronisch worden geopend via een touchpad bediening. Veder beschikt de bagageruimte over een dubbele vloer met onderin drie ‘geheime’ compartimenten.

Uitgebreide standaarduitrusting
In het vooronder van de Chevrolet HHR ligt een 170 pk sterke 2,4 liter viercilindermotor, die goed is voor een topsnelheid van 180 km/u. Standaard is de krachtbron gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. Optioneel is een elektronisch gestuurde viertraps automaat. Gemak dient de mens moeten ze bij Chevrolet gedacht hebben, want de HHR beschikt standaard over onder meer een elektrisch verstelbare bestuurderstoel, elektrisch bedienbare ramen, cruise control, airconditioning, een lederen stuurwiel met stuurwielbediening voor het audiosysteem, lederen delen op de voor- en achterstoelen, een radio cd-speler met MP3-aansluiting en zeven speakers, evenals op afstand bedienbare centrale portiervergrendeling. Tot de passieve veiligheiduitrusting behoren onder andere two-stage voorairbags, gordijnairbags voor de beide zitrijen en gordelspanners voorin. Prijzen beginnen bij 29.495 euro. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10