25 augustus 2011 - De Exeo is al weer twee jaren oud. En hoewel Seat intussen geleidelijk aan hun middenklasser naar een hoger plan heeft, bleef een optisch facelift uit. Tot nu. Voor modeljaar kreeg de Exeo een licht gewijzigde neus.
De opgewaardeerde Seat Exeo gaat zijn tweede levensfase in met een hertekent front voorzien van nieuwe koplampen. Ze zijn een stuk scherper geprofileerd dan voorheen en voortaan te bestellen met Bi-Xenon techniek voor nog meer zicht naar voren. Ook bevatten alle lichtunits voortaan LED-dagrijverlichting met aan de voorzijde modieuze lichtbalken à la merkzuster Audi. De wijzigingen zijn minimaal, maar volgens Seat precies voldoende om de Exeo vernieuwd te doen laten overkomen. De nieuwe wieldesigns (17 en 18 inch) moeten daartoe ook bijdragen.
Schoner
De belangrijkste wijzigingen spelen echter nog altijd af onder het koetswerk. Wederom scherpte Seat het motorenaanbod aan, ditmaal door een start/stop-systeem voor de benzinemodellen. Ze worden er zuiniger en schoner van. De TDI’s zijn verder verfijnd met het oog op een lager verbruik (voortaan 5,2 l/100 km) en om minder CO2-grammetjes uit te stoten. Zeven om precies te zijn. Helaas zit 20% bijtelling er nog steeds niet in voor de Exeo; de reguliere dieseluitvoeringen blijven steken op 129 g/km. Ook de van extra milieubesparende technieken uitgeruste Ecomotive-uitvoering komt nog altijd te kort voor bijtellingkorting, hoewel deze met een verwachte 120 g/km wel in de buurt komt.