zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

In hogere sferen met Audi R8 GT Spyder

 

3 juni 2011 - Audi presenteert de R8 GT Spyder. De in 333 exemplaren te bouwen cabriolet volgt hetzelfde recept (minder gewicht, meer vermogen) als dan van de R8 GT, meer biedt nog meer rijbeleving vanwege zijn open constructie.

Keuzes maken in het leven kunnen absurd moeilijk zijn, zelfs wanneer je een tonnetje of drie te besteden hebt aan een nieuwe sportwagen. Wordt het deze Audi R8 GT Spyder of de eveneens recente geïntroduceerde Mercedes-Benz SLS AMG Roadster? Zucht, dat is een keus die wij niet zomaar even kunnen maken. Hoewel ze prijstechnisch – beide vraagprijzen zijn nog overigens niet bekend – elkaar rivalen zijn, lopen ze qua karakter sterk uiteen.





85 kg afgeslankt
De Audi R8 GT Spyder neigt naar het extreme met zijn aerodynamische spoilers vóór, forse vleugel achter en racy diffuser. Daarnaast werd het wagengewicht ten opzichte van het reguliere model met 85 kg teruggebracht naar 1.640 kg door veelvuldig gebruikt van zogeheten Carbon Fiber Reinforced Polymer. Voor nog meer snelheidspotentieel nam het vermogen juist toe, namelijk naar een totaal van 560 pk. Zodoende werd een gunstigere pk/gewichtsverhouding (2,93 kg/pk) gecreëerd waardoor de R8 GT Spyder in slechts 3,8 seconden naar 100 km/h kan knallen. De topsnelheid ligt op een hoogte van 317 km/h. De R8 GT Spyder is standaard uitgerust met de automatische zestraps R tronic-transmissie, Launch Control en uiteraard permanente vierwielaandrijving. Ten opzichte van de Audi R8 V10 Spyder is het onderstel van de GT-versie bovendien met nog eens met 10 mm verlaagd.



Niet beknibbeld
De GT Spyder is de absolute topuitvoering binnen het leveringsprogramma van de R8 en Audi heeft dan ook niet beknibbeld op appetijtelijke zaken dat erin rijden tot een waar genot maakt. Naast een enorme prestatiedrang zijn 19 inch wielen en keramische remschijven standaard, evenals LED-verlichting, een speciale sportmodus voor bijvoorbeeld circuitgebruik, een met alcantara bekleed interieur en diverse accenten van koolstofvezel. Volautomatische airconditioning, een uitgebreid navigatiesysteem, een antidiefstalalarm en een heuse laptimer zijn tevens aanwezig.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10