zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Suzuki wil in het D-segment

 

11 september 2007 - Suzuki heeft plannen voor een aanval op het D-segment. Met deze conceptcar Kizashi laten ze al zien hoe de auto er volgens hun uit moet zien. Extreem is de Kizashi zeker.

Suzuki heeft naam gemaakt met hun compacte en SUV-modellen en wil nu ook laten zien dat ze ook goed zijn in het maken van een auto in het D-segment. Suzuki stapt nu in deze markt omdat ze willen dat hun klanten ook bij hun kunnen blijven wanneer ze meer geld te besteden hebben. Wanneer de huidige Suzuki-rijder namelijk een klasse hoger wil, moet die momenteel overstappen naar een ander merk. Dat hoeft dus binnenkort niet meer.



Voorbode
Kizashi betekent in het Japans voorbode. Deze auto is dan ook een voorbode van hoe Suzuki een auto in het D-segment ziet. Het moet een sportieve auto worden, niet alleen qua uiterlijk. Ook moet de wagen een sportief en dynamisch rijgedrag meekrijgen. Hiervoor zal de auto gebruik gaan maken van het all-wheel drive (AWD) systeem van Suzuki.

Nieuwe diesel
De Kizashi is voorzien van een gloednieuwe 2.0 liter turbodiesel met vier kleppen per cilinder. Het vermogen wordt overgebracht via een sequentiële zesbak. Dit wordt dan door de 255 mm brede banden op de weg gezet. De wielen zijn 21 inch groot.

Productiekansen
De Kizashi conceptcar representeert Suzuki’s passie voor uitdagingen. De Kizashi ziet er sportief uit. Het persbericht meldt dat de Kizashi ontworpen is als een atleet in beweging. Dat Suzuki plannen heeft om in het D-segment te gaan opereren is wel duidelijk, maar welke vorm ze daarvoor gaan gebruiken is nog maar af te wachten.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10