4 februari 2011 - Ford zet de lancering van de nieuwe Focus kracht bij met de Focus First Edition. De eerste 1.500 personen die overgaan tot aanschaf van een nieuwe Focus kunnen een extra rijk aangekleed model tegemoet zien.
Omdat Ford traditioneel met de nieuwe Focus mikt op een zakelijk publiek is de First Edition te verkrijgen met motoren die allemaal in de bijtellingklasse van 20% vallen. Dit zijn de 1.6 VTi met vijfbak en 115 pk, de 150 pk sterke 1.6 EcoBoost met manuele zesbak en de 1.6 TDCi-diesel met 115 pk eveneens gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak. De vanafprijzen die daarbij horen zijn respectievelijk € 24.995,-, € 26.495,- en € 28.495,-. Voor de Wagon First Edition vraagt Ford een meerprijs van zeshonderd euro.
In de spullen
Waar het feitelijk bij dit gelimiteerde model om draait is de extra rijke aankleding. De al behoorlijk uitgeruste Titanium dient als basis. Met deze uitvoering ben je normaliter al verzekerd van zaken als dual zone automatische airconditioning, een audiosysteem met CD-speler en USB-aansluiting, LED-interieurverlichting, Hill Start Assist, elektrisch bedienbare portierramen, cruise control, een bandenspanningcontrolesysteem, de Ford Power Startbutton, een regensensor, een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, automatisch inschakelende dimlichten en elektrische voorruitverwarming met verwarmbare ruitensproeiers. Speciaal voor de Focus First Edition heeft Ford de volgende zaken daar nog aan toegevoegd: gedeeltelijk lederen bekleding, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, verwarmbare voorstoelen en 17 inch 15-spaaks lichtmetalen velgen.
Levering
Bestellingen voor de Ford Focus First Edition kunnen per direct gedaan worden, net als het reguliere programma trouwens. De nieuwe Focus bewonderen in de showroom kan vanaf medio april voor de sedan en de hatchback. Een maand later arriveert de Focus Wagon bij de dealer. Tijdens de AutoRAI 2011 is de nieuwe Focus ook te bewonderen. Dit evenement vindt plaats van 13 april tot en met 23 april.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com