4 oktober 2010 - Belofte maakt schuld. En Xenatec komt zijn toezegging keurig na. Zie hier de eerste foto?s van de Maybach Coupé waarvan het Duitse carrosseriebedrijf geheel met Maybach?s goedkeuring er honderd gaat fabriceren.
De hier getoonde Mayback Coupé begon zijn ooit zijn leven als Maybach 57S. In het daarna te volgen traject kreeg de 5,70 meter lange auto een andere neus- en bilpartij, werd de spoorbreedte met 20 mm vergroot en werd het gehele middenstuk herzien. Om van de Maybach Limousine de zo gewilde coupé te maken werd de B-stijl een stuk verder naar achteren gepositioneerd en de A- en C-stijl onder een kleinere hoek geplaatst. Hoofd- en beenruimte hebben volgens de makers niet onder deze wijzingen geleden.
612 pk en 1.000 Nm
Technisch is de Maybach Coupé gelijk aan de vierdeurs 57S en dat betekent dat in het vooronder een 6.0 liter V12 huist met een vermogen van 612 Nm. Het totale koppel ligt op 1.000 Nm. Omdat de specificaties van de Maybach 57 S Coupé nog niet naar buiten zijn gebracht kunnen we hier nog niets over melden. De 2.660 kilogram wegende Maybach 57S werkt de acceleratie van 0-100 km/h in ieder geval in 5,0 seconden af en de topsnelheid ligt op 275 km/h.
Garantie
Xenatec heeft eerder aangegeven honderd exemplaren van de Maybach Coupé te bouwen waarvan het prijskaartje (in Duitsland) ongeveer € 800.000,- bedraagt. Wij Nederlanders kunnen dus geheid rekenen om een aanschafbedrag bestaande uit zeven cijfers. Wellicht is het dan prettig om te weten dat Maybach volledig achter Xenatac’s project staat en de reguliere fabrieksgarantie van Maybach bij aanschaf van een Coupé gewoon van kracht blijft. De eerste jaren hebben nieuwe eigenaren dus geen omkijken naar hun Maybach Coupé. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com