zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Wat is verzuimbeleid en hoe werkt de Wet Poortwachter?

Door: Asha Kalijan , 19 augustus 2007
"Voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar verzuimbeleid. Hoe kan verzuimbeleid het beste worden uitgevoerd en hoe werkt de Wet Poortwachter?"
  Lees verder...
 

Een collega volgt mijn aanwijzingen niet op. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 22 juli 2007
"Ik ben geen manager, maar heb wel een coördinerende rol in een bouwmarkt. Mij is gevraagd of ik een aantal veranderingen wil doorvoeren in de manier waarop wij omgaan met bestelopdrachten. Dit heb ik gedaan en dat schriftelijk meegedeeld aan mijn collega\'s. Onlangs merkte ik dat een collega zich toch niet aan de procedure houdt. Ik heb haar daar op aangesproken, maar zij reageerde: "Nee, dat doe ik niet en ik hoef niet naar jou te luisteren, want jij bent mijn collega." Als ik haar manager was geweest was dat waarschijnlijk niet gebeurd. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Hoe moet ik omgaan met mijn probleemteam?

Door: Asha Kalijan , 15 juli 2007
"Sinds enkele maanden ben ik manager van een team, waar geen enkele van mijn voorgangers het langer dan een jaar hebben uitgehouden. De afdeling is slecht gepositioneerd en niet zichtbaar. Het hoger management heeft moeite met de karakters van personen. Ze vinden de kwaliteit slecht en de productiviteit laag. Dat heb ik onlangs aan mijn team teruggekoppeld. Ze kunnen zich daar niet in vinden en zien mij steeds meer als vijand en vormen nu een blok tegen mij. Wat moet ik doen?"
  Lees verder...
 

Een vertrouweling maakt me zwart. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 24 juni 2007
"Sinds acht jaar ben ik leidinggevende van een team van 26 mensen. Binnen dit team heb ik (dacht ik) een vetrouwensband opgebouwd met een collega. Zij was mijn steun en toeverlaat bij veel zaken. De laatste tijd  heb ik van meerdere mensen gehoord dat deze collega me behoorlijk zwart maakt en afkraakt. Ik ben daar nogal  van geschrokken, erg teleurgesteld in haar en weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe stop ik racistische grapjes over mij?

Door: Asha Kalijan , 18 juni 2007
"Ik ben een "bruine" baas en soms heb ik het moeilijk met mijn blanke werknemers. Ik spreek met een accent en ik weet dat mijn werknemers onder elkaar soms racistische grapjes over mij maken. Hoe kan ik deze problemen oplossen zonder iemand te ontslaan?"
  Lees verder...
 

Mijn directeur heeft een verhouding met mijn medewerker. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 10 juni 2007
"Ik ben manager van een kleine business unit en heb sinds een paar maanden een nieuwe medewerker, die door mijn directeur aan mij werd voorgesteld. De medewerker voldoet aan de verwachtingen. Ik vermoed echter dat de directeur een verhouding met haar heeft, wat tot vreemde situaties leidt. De directeur handelt bijvoorbeeld rechtreeks met haar zonder mij erin te kennen en neemt haar onverwacht mee op zakenreisjes. Hoe moet ik hier op reageren zonder mijn directeur voor het hoofd te stoten?"
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik mijn medewerkers in het gareel?

Door: Asha Kalijan , 04 juni 2007
"Sinds enkele maanden ben ik teamleider van twaalf technische mensen op MBO- en HBO-niveau. Dit team heeft nooit een echte teamleider gehad en is altijd  redelijk vrij geweest onder de manager operations. Nu ik teamleider ben, merk ik dat niet iedereen mijn accepteert als leidinggevende. Er zitten enkele energiezuigers in, we zitten met structurele onderbezetting en de communicatie met het moederbedrijf (in hetzelfde pand) is niet optimaal. Nu ben ik zelf een "zachte" leidinggevende,  maar wat kan ik doen om deze mensen beter in het gereel te krijgen?"
  Lees verder...
 

Roddel en achterklap verpesten de werksfeer. Wat moet ik doen?

Door: Asha Kalijan , 28 mei 2007
"Ik ben een bedrijf begonnen in de dienstensector: poetsen, strijken en dergelijke.  Mijn werkneemsters hebben niet veel contact met elkaar doordat ze vooral individueel werken, behalve in het strijkatelier.  Enkelen kennen elkaar echter ook privé. Sinds kort is er een ruzie ontstaan in de groep die elkaar kent met roddels en jaloezie als gevolg. Daardoor is de sfeer erg verziekt. Het speelt zich echter allemaal buiten werktijd af. Wat kan ik hier aan doen?"
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik mijn medewerkers aan het uren schrijven?

Door: Asha Kalijan , 20 mei 2007
"Het bedrijf waar ik MT-lid ben is aan het groeien en het management wil de juiste beslissingen kunnen nemen in verband met de personeelsplanning. Daarvoor is het noodzakelijk dat de medewerkers hun werk- en procestijden gaan bijhouden. Meestal loopt dit echter mis, omdat de medwerkers denken dat het management ze wil controleren. Hoe kan ik hier verandering in brengen?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik zelf een sollicitant screenen?

Door: Asha Kalijan , 13 mei 2007
"Momenteel hebben wij weer enkele vacatures en zijn wij druk aan  het werven en selecteren. In een oriënterend gesprek krijg ik meestal een redelijk goede indruk van een kandidaat maar soms is er wat twijfel. De keuze van kandidaten is niet zo ruim dat je zo\'n twijfelgeval gelijk wilt afwijzen. Welke mogelijkheden zijn er om kandidaten te screenen zonder dat je direct van een bureau gebruik moet gaan maken. Diploma\'s, referenties en legitimatie liggen voor de hand maar hoe ver kan/mag je als werkgever gaan?"
  Lees verder...
 

Hoe kom ik van mijn secretaresse-imago af?

Door: Asha Kalijan , 06 mei 2007
"Ik werk al ruim 10 jaar bij een Telecom/ICT organisatie. Ik ben binnengekomen als directie-assistente, maar sinds 2000 hou ik mij ook bezig met personeelszaken. Onze organisatie is aan het groeien van 10 naar 40 medewerkers en mij takenpakket bestaat voor 80 procent uit P&O- werkzaamheden. Onlangs hebben wij een strategiebijeenkomst gehad, waarbij ik ook aanwezig mocht zijn. Ik had gehoopt dat ik daar in de hoedanigheid van P&O\'er zou zitten, maar helaas: ik mocht alleen notuleren. Hoe kan ik het beeld dat mensen van mij hebben veranderen?"
  Lees verder...
 

Help, hoe maak ik een goede vakantieplanning?

Door: Asha Kalijan , 30 april 2007
"Ik heb een afdeling met elf personen, waarvan er negen parttime werken. Het maken van de vakantieplanning is ieder jaar een drama, want ze willen allemaal  tegelijk op vakantie. Maar ik heb maar ik heb wel een minimale bezetting te handhaven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?"
  Lees verder...
 

Hoe pak ik een ongehoorzame medewerker aan?

Door: Asha Kalijan , 22 april 2007
"Momenteel ben ik leidinggevende van een kleine groep binnen het bedrijf. De sfeer in het team is goed. Maar er is één medewerker, die af en toe op mijn afdeling werkt, die totaal niet wil gehoorzamen en doen wat van haar verlangt wordt. Alleen als ik mijn direct leidinggevende erbij haal, wil ze gehoorzamen. Hoe kan ik haar aanpakken en voorkomen ze anderen in haar gedrag meetrekt."
  Lees verder...
 

Wat voor vragen moet ik stellen tijdens een selectiegesprek?

Door: Asha Kalijan , 15 april 2007
"Binnenkort neem ik voor het eerst deel als lid van een selectiecommissie en moet ik gesprekken voeren met sollicitanten. Graag kom ik goed beslagen ten ijs en professioneel over tijdens de gesprekken. Wat voor vragen moet ik stellen?"
  Lees verder...
 
< vorige 38 39 40 41 46 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10