zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Een medewerker is elke avonddienst 'ziek'. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 18 januari 2009
"Wij hebben op het werk iemand die aangeeft last te hebben van concentratieproblemen en vermoeidheid. De Arbo-arts arts heeft geconstateerd dat er geen medische oorzaken zijn. Er zijn vele formele en informele gesprekken met hem gevoerd. Uiteindelijk zegde hij toe de draad weer op te willen pakken. Maar naar nu blijkt meldt hij zich voor elke (minder populaire) avonddienst ziek om zich de volgende ochtend weer beter te melden. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Ik kan niet overweg met mijn baas. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 11 januari 2009
"Ik ben 22 jaar oud en zit in mijn tweede managementfunctie. Ik werk in een platte organisatie. Met de directeur-eigenaar kan ik het zeer goed vinden, maar met mijn directe baas niet. Hij zit al 15 jaar op die plek en is volledig vastgeroest. Hij controleert mij voortdurend en wil elke week minstens vier uur face-to-face met me vergaderen. Ook heb ik gemerkt dat hij slechte berichten over mij stuurt naar de directeur. Wat moet ik doen?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik de kwaliteit en veiligheid in ons bedrijf verbeteren?

Door: Asha Kalijan , 04 januari 2009
"Ik werk als kwaliteits- en veiligheidsverantwoordelijke in een logistiek bedrijf. De laatste maanden zie ik de kwaliteit en veiligheid sterk achteruit gaan. De oorzaak ligt vooral bij het management, dat alleen oog heeft voor productieresultaten. Nu is mij gevraagd om audits te doen om de oorzaken boven water te krijgen. Het vinden van de symptomen van verwaarloosd kwaliteitsbeleid is wel te doen, maar hoe vind ik de oorzaken, zodat er daadwerkelijk verbeterd kan worden?"
  Lees verder...
 

Hoe kunnen we effectiever vergaderen?

Door: Asha Kalijan , 28 december 2008
"Onze MT-vergaderingen zijn vaak nogal chaotisch. Meestal komen we niet aan alle agendapunten toe, omdat we te lang discussiëren over bijzaken. Daardoor heb ik na elk overleg het idee dat we niet het optimale uit de vergadersessie hebben gehaald. Hoe kunnen we dit verbeteren?"
  Lees verder...
 

Hoe kunnen we onze communicatie en motivatie verbeteren?

Door: Asha Kalijan , 22 december 2008
"Uit medewerkerstevredenheidonderzoek blijkt dat de medewerkers in het warehouse de communicatie onvoldoende vinden. Ook op het gebied van complimenteren/motiveren vinden ze dat het management niet goed presteert. Nieuwe mensen zouden meer waardering krijgen dan oude. Wat kunnen we als management doen om dit te verbeteren?"
  Lees verder...
 

Hoe kan ik ons bonussysteem voor medewerkers verbeteren?

Door: Asha Kalijan , 14 december 2008
"Met het MT waarin in HR-manager ben, bespreken we binnenkort het winstdelingssysteem voor ons personeel. Wij hebben nu een systeem, waarbij medewerkers bonuspunten kunnen krijgen op vijf verschillende onderdelen, zoals mentaliteit en gedrevenheid voor het vak. Bonuspunten krijg je als je het extra goed doet. Dit gaf in eerste instantie heel veel commotie, want mensen gaan toch vergelijken en er over praten. Nu is men er aan gewend, maar er wordt nog steeds wel gemopperd. Hoe kunnen we dit systeem verbeteren?"
  Lees verder...
 

Geen kerstbonus dit jaar! Hoe vertel ik dit aan het personeel?

Door: Asha Kalijan , 07 december 2008
"Wij hebben een bedrijf met vijf vaste krachten. Vorig jaar hebben we met kerst voor het eerst een (flinke) kerstbonus uitgekeerd, omdat we een goed jaar hadden gehad. Dit jaar is veel slechter verlopen en dus zit een kerstbonus er eigenlijk niet in. Maar de medewerkers rekenen er min of meer wel op. Wat kan ik doen om de mensen niet al teveel teleur te stellen?"
  Lees verder...
 

Mijn zus heeft zich ontpopt tot een overheersende medewerker. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 30 november 2008
"13 jaar gelden ben ik mijn eigen kinderdagverblijf gestart. Ik heb in de loop der tijd onder andere mijn jongere zus in dienst genomen. De samenwerking met haar verliep in het begin goed. Nu heb ik mijn zaak verkocht aan een stichting, waarvan ik nu directeur ben. Mijn zus heeft zich intussen ontpopt tot een overheersende medewerker in het kinderdagverblijf, die geen inspraak duldt van haar collega's. Daarmee drukt ze nieuwe initiatieven de kop in en verpest ze de sfeer. Als ik haar er op aanspreek, trekt ze het in het emotionele en haalt er familiezaken bij. Wat kan ik doen om dit op te lossen?"
  Lees verder...
 

Is mijn loyaliteit schadelijk voor mijn loopbaan?

Door: Asha Kalijan , 23 november 2008
"Ik werk nu 10 jaar als IT manager in hetzelfde bedrijf dat momenteel in moeilijke 
omstandigheden opereert. We kennen een hoog personeelsverloop in dit bedrijf. Ik vraag mij of mijn loyaliteit op de arbeidsmarkt wel gewaardeerd wordt? Er is veel meer vraag naar jonge IT-ers met technische kennis dan naar IT-managers op middelbare leeftijd, maar met ervaring. Wanneer wordt loyauteit schadelijk en wat kan ik eraan doen?"
  Lees verder...
 

Hoe pak ik een medewerker met een drankprobleem aan?

Door: Asha Kalijan , 16 november 2008
"In mijn team zit een medewerker die waarschijnlijk een drankprobleem heeft. In gesprekken zorgt hij ervoor dat er enige afstand is tussen hem en gesprekspartner. Dat lukt lukt niet altijd en dan komt de alcohollucht je tegemoet. Bovendien intimideert en overrompelt hij collega's en roddelt over collega's die hij niet aankan. Het probleem is dat mijn eigen leidinggevende hem als een groot talent beschouwt, die hooguit wat gecoacht moet worden. Wat moet ik doen?"
  Lees verder...
 

Hoe maak ik een communicatie-verbeterplan?

Door: Asha Kalijan , 09 november 2008
"De communicatie tussen de directie en medewerkers in mijn organisatie verloopt niet goed. Nu ben ik als leidinggevende gevraagd een communicatie-verbeterplan te maken. Hoe pak ik dat aan?"
  Lees verder...
 

Hoe krijgen we eerlijkere feedback van medewerkers?

Door: Asha Kalijan , 02 november 2008
"Als P&O'er voer ik regelmatig exitgesprekken. Daarbij komt ook vaak kritiek op de leidinggevende naar boven, die ze niet met hun manager hebben besproken. Ze geven aan dat ze dat niet durfden. Hoe kan ik bereiken dat medewerkers wel eerlijke (dus ook kritische) feedback aan hun manager geven?"
  Lees verder...
 

Waarom zouden medewerkers geen erotische sites mogen bezoeken?

Door: Asha Kalijan , 26 oktober 2008
"Onlangs had ik een gesprek met een medewerker over het (niet) mogen bezoeken van erotische sites op het werk. De vraag die opkwam kon ik niet goed beantwoorden. De vraag was, waarom dit eigenlijk door bedrijven verboden wordt. Waarom mag een sportliefhebber in zijn pauze dan wel naar sport kijken? Misschien is het zelfs voor sommigen motiverend/stimulerend als ze in de pauze iets opwindends mogen lezen of zien?"
  Lees verder...
 

Hoe moet ik omgaan met een bemoeizuchtige directie?

Door: Asha Kalijan , 19 oktober 2008
"Ik ben als manager werkzaam in een organisatie, met een platte structuur. Het nadeel daarvan is dat de directie zich overal mee bemoeit. Als er iets mis gaat, word ik echter verantwoordelijk gehouden. Daar komt bij dat de directie een duidelijke politieke voorkeur heeft. Als manager heb ik het zwaar te verduren omdat ik niet van hun politieke partij ben. Wat moet ik doen?"
  Lees verder...
 
< vorige 33 34 35 36 46 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10