zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Ik vermoed dat een medewerker softdrugs gebruikt. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 14 december 2009
"Ik krijg van verschillende collega\'s het signaal dat een medewerker softdrugs gebruikt tijdens het werk, in dit geval tijdens het rijden bij de vuilnis ophaalrondes. Mijn collega\'s willen anoniem blijven. Ik wil graag iets ondernemen. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Hoe verdien ik als jonge manager het respect van mijn team?

Door: Asha Kalijan , 06 december 2009
"Sinds zes maanden ben ik teamleider van een groep IT\'ers. Kort geleden is daar een extra team bijgekomen, wat aanvankelijk eigenlijk niet de bedoeling was. Ik ga over enkele maanden een people managementopleiding volgen om mijn managementkwaliteiten te verbeteren. Heb jij praktische tips hoe ik tot die tijd het respect van mijn teamleden kan verdienen?"
  Lees verder...
 

Wat te doen met een medewerker met een alcoholprobleem?

Door: Asha Kalijan , 29 november 2009
"Een van onze medewerkers is veel ziek, telkens één of twee dagen. Ik heb sterk het probleem dat hij een alcoholprobleem heeft, omdat zijn adem vaak naar alcohol ruikt. De medewerker is goed in zijn werk, maar is soms niet scherp en ook erg op zichzelf. Nu heb ik over een paar weken een beoordelingsgesprek met hem en ik wil het punt verzuim aankaarten, maar ook ingaan op het alcoholprobleem. Hoe kan ik het beste handelen?"
  Lees verder...
 

Ons personeelsbestand vergrijst. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 22 november 2009
"Ons personeelsbestand bestaat voor tweederde uit de leeftijdsgroep van 45 en 65 jaar. We hebben veel ervaren adviseurs in dienst en het verloop is laag. Feit is wel dat het personeelsbestand vergrijst en nu medewerkers in principe langer moeten doorwerken, maak ik me toch zorgen om de kosten, willen we concurrerend blijven. Waar kan ik doen om de kosten beheersbaar te houden?"
  Lees verder...
 

Onze medewerkers gebruiken coaching \'verkeerd\'. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 15 november 2009
"In onze organisatie hebben bepaalde medewerkers in het kader van hun persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) de mogelijkheid om een externe coach in te schakelen. Dit is nu een paar keer gebeurd. Alleen wordt de coaching vooral gebruikt voor carrièredoeleinden, terwijl wij als management liever zien dat ze de coaching gebruiken om kennis op te doen die ze direct kunnen gebruiken in hun werk. Hoe kan ik dit veranderen?"
  Lees verder...
 

Wie moeten we ontslaan?

Door: Asha Kalijan , 08 november 2009
"Ons bedrijf staat er door de recessie slecht voor en zijn we op het punt gekomen dat we mensen moeten ontslaan. Maar wie moeten we ontslaan. Zelf dachten we aan mensen op de verkoopafdeling en de administratie. Maar dat zijn wel goed functionerende medewerkers met groeipotentie. Hoe kunnen we de juiste keuze maken?"
  Lees verder...
 

Waar moet ik op letten bij het voeren van beoordelingsgesprekken?

Door: Asha Kalijan , 01 november 2009
"We groeien als bedrijf en dat heeft gevolgen voor de personeelswerkzaamheden. We hebben dit jaar naast functioneringsgesprekken ook beoordelingsgesprekken gepland, die eind dit jaar klaar moeten zijn. Ik zie er een beetje tegen op. De eerste afspraken zijn al gepland en ik ben nog aan het aftasten wat de toon en wat de focus van de gesprekken moeten zijn. De procedures formaliseren zich en ik wil hierbij de goede relatie met de medewerker hoog houden. Waar moet ik op letten?"
  Lees verder...
 

Wat voor kerstpakket kunnen wij dit jaar geven?

Door: Asha Kalijan , 25 oktober 2009
"We hebben vorig jaar geen kerstpakket versterkt wegens bezuinigen. We kregen daar veel commentaar op en de lange gezichten van de medewerkers hebben ons lang achtervolgd. Maar de bezuinigingen hebben geholpen. Dit jaar kunnen we wel een kerstpakket geven, al hebben we niet de beschikking over een groot budget. Hoe kunnen we iets bedenken wat toch tot tevredenheid leidt?"
  Lees verder...
 

Hoe kan HR meer toegevoegde waarde leveren?

Door: Asha Kalijan , 18 oktober 2009
"Als HR-manager loop ik al een tijd tegen het probleem aan dat we als afdeling achter de feiten aanlopen. Dat komt deels door de informatie die we krijgen van de top en deels omdat we niet pro-actief kunnen werken, wegens werkdruk. We zijn 90 procent van de tijd met administratie en uitvoering bezig. Er komt nu een grote reorganisatie aan. Hoe zorg ik dat HR meer waarde toevoegt zodat wij niet gemarginaliseerd (ge-outsourcet) worden?"
  Lees verder...
 

Hoe komen wij aan meer allochtone werknemers?

Door: Asha Kalijan , 11 oktober 2009
"Wij hebben binnen ons bedrijf weinig zogenaamde \'allochtone\' werknemers in dienst. Het lijkt wel of we ze niet kunnen vinden, in ieder geval niet degenen die geschikt zijn voor ons bedrijf. In het kader van het diversiteitbeleid dat we moeten gaan voeren, wil ik graag weten hoe aan goede mensen kan komen binnen deze groep?"
  Lees verder...
 

Hoe motiveer ik een collega, die familie is van de baas?

Door: Asha Kalijan , 04 oktober 2009
"Ik moet samen met drie collega\'s een project uitwerken. Bij de vergaderingen ben ik voorzitter, maar voor de rest staan we op gelijke voet. Eén van de collega\'s is asocial, heeft nooit een mening en doet zijn werk niet goed. Hij wordt echter beschermd, omdat hij familie is van de baas. Hoe krijg ik deze collega zover dat hij toch actief meedoet en toegevoegde waarde levert?"
  Lees verder...
 

Wat te doen aan medewerkers die steeds te laat komen?

Door: Asha Kalijan , 27 september 2009
"Ik ben bedrijfsleider van een grote winkel. Met drie medewerkers heb ik een probleem omdat ze elke dag te laat komen. \'s ochtends 5 tot 10 minuten en na de middagpauze wel 30 tot 45 minuten. Hun wektijden zijn van 8 tot 6. Hun argument is dat ze na sluitingstijd vaak nog even doorwerken, maar dat gaat om hooguit 10 minuten per dag. Bij hun collega\'s komt dit probleem niet voor. Ik wil dit in het functioneringsgesprek aan de orde stellen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?"
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik mijn directeur op een andere koers?

Door: Asha Kalijan , 20 september 2009
"Ik ben filiaalhouder van een verzekeringskantoor. Door de recessie hebben wij moeite met het vullen van onze orderportefeuille. Tegelijk bellen veel klanten die bezorgd zijn over hun lopende verzekeringen. De directeur vindt dat we daar niet teveel aandacht aan moeten besteden en vooral met acquisitie bezig moeten zijn. Bovendien wil hij op alles bezuiningen (zelfs printwerk). Medewerkers zijn bezorgd dat ze hun baan kwijtraken als we doorgaan met dit beleid. Hoe overtuig ik de directeur om een andere koers te gaan volgen?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat een produktieleider \'opgeruimder\' wordt?

Door: Asha Kalijan , 13 september 2009
"Ik ben directeur van een productiebedrijf met meerdere vestigingen in het land. In de vestiging in Hoofddorp. Ik stoor me eraan dat de productiehal en de kantine rommelig zijn: er wordt nooit opgeruimd, zo lijkt het. Hoe krijg ik de productieleider zover dat hij dit inziet en uitstraalt, zodat de boel er altijd netjes bijligt? Dat het kan bewijst zijn collega in Eindhoven, waar het er altijd opgeruimd uitziet."
  Lees verder...
 
< vorige 30 31 32 33 46 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10